به گزارش ایرنا، ناصر کرمی روز شنبه در نشست با مدیران شهرستان ها و مناطق آموزش و پرورش استان بوشهر افزود: برنامه ریزی شده ‌تا آنجایی که امکان دارد مدیر درگیر تدریس در کلاس نشود ولی در جاهایی که ناچار به استفاده از این افراد هستیم، حداقل ساعت تدریس به آنها داده می شود.
وی یادآورشد:سازماندهی نیروی انسانی و ‌فضاهای آموزشی مهمترین دغدغه فعالیت آموزش و پرورش برای سال تحصیلی پیش رو است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر اظهارداشت:عدم تناسب نیروی انسانی، تعداد بازنشستگان، افزایش دانش آموزان در دوره ی ابتدایی و استقرار پایه دوازدهم، تکمیل نظام آموزشی ‌و بحث سه ساله شدن هنرستان های فنی و‌حرفه ای و‌کاردانش از جمله چالش های اساسی آموزش و پرورش است.
وی بیان کرد: انتظار می رود با ایجاد تعامل با فرمانداران، بخشداران، دهیاری ها و شورای اسلامی ها تا آنجایی که امکان دارد مدارس زیر نرم تجمیع شوند تا استان، برنامه بهتری برای نیروی انسانی خود داشته باشد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: در این استان در دوره ابتدایی مدارس زیر 10 نفره زیادی وجود دارد که حتی مدارس دو نفره هم را شامل شده که در این دوره آموزش و پرورش خواهان تعطیلی هیچ مدرسه ای نیست.
وی اضافه کرد: در دوره متوسطه شرایط تفاوت دارد و‌ هر کلاس درس به معلمان زیادی نیاز دارد و مدارس زیر نرم در این دوره برای سازماندهی بهتر نیروی انسانی و‌کیفیت بهتر تدریس تجمیع خواهند شد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر یادآورشد:مهمترین رکن مدیریت، برنامه ریزی است و مدیران آموزش و پرورش باید در این دوره برنامه ریزی متناسب با آن را داشته باشند.
معاون پژوهش و برنامه ریزی آموزش و پرورش استان بوشهر نیز گفت: تدریس مدیر و معاون بر مبنای حداقل 6 ساعت تدریس در کلاس درس است که این 6 ساعت تدریس به وضعیت مناطق و شهرستان ها ربط پیدا می کند.
ناصر غلامی ادامه داد: تعدیل معاونین و نیروهای تخصصی در مدارس استان با توجه به ظرفیت منطقه برنامه ریزی شده است و این اقدام به شهرستان ها و‌مناطق واگذار می شود.
6047/6045
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.