به گزارش ایرنا، آیت الله صفایی بوشهری در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر بوشهر افزود: استان بوشهر در حالی با اعمال خاموشی های روزانه و طولانی مدت روبرو است که 2 برابر میزان مصرف خود تولید برق دارد.
وی بیان کرد: براساس بررسی های صورت گرفته در استان های خوش آب و هوا اعمال خاموشی در هر چند روز یکبار و به مدت کوتاهی صورت می گیرد.
صفایی بوشهری افزود: بر اثر اعمال خاموشی ها و قطع و وصل مکرر برق بحران های فراوانی متوجه بازار و مراکز صنعتی استان بوشهر شده است.
وی گفت: شایسته نیست استان بوشهر همواره تحمل کننده رنج ها و کمبودها در سطح کشور باشد.
صفایی بوشهری ادامه داد: از هشت سال پیش اعلام شد، بحران آب در استان بوشهر جدی است و باید برای آن چاره اندیشی لازم صورت گیرد.
وی گفت: مهر ماه سال گذشته نیز اعلام شد که مردم در تامین آب در تابستان با مشکلات فراوانی روبرو هستند و در این ارتباط باید تدبیر مناسبی لحاظ شود.
امام جمعه بوشهر افزود: در این ارتباط رایزنی هایی با وزیر نیرو، سپاه پاسداران وشورای امنیت ملی انجام شد که نتیجه بخش بود و اکنون وضعیت تامین آب استان بوشهر بهبود یافته ولی دراین زمینه باید اقدام های جدی تری انجام گیرد.
وی با گرامیداشت 6 مرداد ماه روز کارآفرینی و آموزش فنی و حرفه ای اظهار داشت: استان بوشهر در حوزه صنایع انرژی در مسیر رشد و توسعه قرار گرفته که در این ارتباط باید جوانان استان آموزش لازم برای اشتغال در واحدهای صنعتی استان را فرا گیرند.
صفایی بوشهری ادامه داد: مراکز صنعتی علاوه بر اهتمام جدی بر استخدام نیروهای بومی استان باید پیوست های علمی، فرهنگی، اجتماعی، رفاهی و محیط زیستی به عنوان مصوبه قانونی مورد توجه جدی خود قرار دهند.
وی همچنین با تقدیر از برگزار کنندگان جشن های زیر سایه خورشید در استان بوشهر اظهار داشت: خادمان حرم رضوی با حضور در استان بوشهر فضای این استان را رضوی منور و معنوی کردند.
صفایی بوشهری تاکید کرد: آستان قدس رضوی کانون نور فرهنگی رضوی در نظام های ایران و بین الملل است.
وی با اشاره بهسخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار با مسئولان وزارت امور خارجه اظهار داشت: تامین و حفظ منافع ملی به معنی هدف اساسی سیاست خارج نظام جمهوری اسلامی است.
صفایی بوشهری گفت: نگاه سیاست خارجی نظام جمهوری اسلامی تامین و حفظ منافع ملی با تعامل و یا از طریق تقابل است.
وی ادامه داد: برخی اعتقاد دارند که دیپلماسی باید از ایدئولوژی و عقیده تفکیک و در این زمینه اسلام مبنا نباشد که این خود به منزله سکولاریزم و به معنی جدایی سیاست از دین است.
7212/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.