به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمود سیاح روز پنجشنبه در گردهمایی ستادهای نمازجمعه شهرهای استان بوشهر در محل مصلای جمعه شهدای محراب شهر دیر افزود: جایگاه نماز جمعه، جایگاه تحلیل و بیان مطالب به مردم است و مسیر این حرکت باید طبق سیره رهبری معظم انقلاب باشد.
وی یادآورشد: انتظار داریم که دستگاههای فرهنگی در جهت همکاری با امام جمعه به تثبیت و عملیاتی شدن برنامه های قرارگاه فرهنگی در صحنه باشند.
مسئول ستادهای نماز جمعه کشوراظهارداشت: در حال حاضر دشمن از طریق جنگ اقتصادی تصمیم به ضربه زدن به انقلاب اسلامی دارد.
وی در رابطه با جنگ نرم و تاکیک های آن گفت: تغییرباورها هدف اصلی جنگ نرم دشمن و دروغ گویی و کلی گویی از تاکیک های جنگ نرم دشمن است و جایگاه نماز جمعه محل هدایت گری و روشن گری است که جلو دروغ گویی و کلی گویی ها را گرفته شود.
امام جمعه دیر نیز گفت: نماز جمعه سنگر فرهنگی و معنوی در جامعه است که باید قدر آن را بدانیم.
حجت الاسلام سید علی حسینی افزود: نماز جمعه در تقویت وحدت و انسجام ملی، بیان مواضع رهبری و دستاوردهای انقلاب اسلامی نقش آفرین بوده است.
وی گفت: در سنگر نماز جمعه دیر همواره خدمات دولت های مختلف بیان شده و بر این عقیده هستیم که اگر خدمات مسئولان نادیده گرفته شود بی انصافی است.
فرماندار دیر گفت: نماز جمعه سنگر بزرگ معنوی در تمام دوران انقلاب به منظور گسترش معنویت و ایجاد وحدت و همدلی بین مردم و مسئولان بوده است.
حمزه اعتماد افزود: خدمت به نماز جمعه خدمت به دین است و همواره انتظار داریم که در این سنگر در حمایت از دولت تلاش شود.
مسئول دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان بوشهر گفت: با توجه به اینکه ستاد نماز جمعه دیر ستاد برتر در سال 1395 از سوی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور انتخاب شد این شهر به عنوان میزبان این برنامه انتخاب شد.
حجت الاسلام یعقوب بهمنیاری افزود: قدمت نماز جمعه در استان بوشهر به سال یکهزار و 261 هجری قمری از زمان حجت الاسلام آل عصفور برمی گردد.
وی یادآورشد: در نماز جمعه های استان فضای وحدت و همدلی برقرار است و بدون تخریب دولت ها ، مشکلات مردم بیان می شود.
وی گفت: سال گذشته 50 میز خدمت ارتباط نزدیک مردم با مسئولان در مصلاهای جمعه استان برگزار شده که این بستر نهاد نماز جمعه آماده کرده است.
در ادامه برنامه از امام جمعه شهر دیر و اعضای ستاد نماز جمعه با لوح سپاس و هدایایی قدردانی شد.
شهرستان دیر در فاصله 200 کیلومتری جنوب استان بوشهر قراردارد که در حال حاضر در شهرهای دیر، آبدان و بردخون نماز جمعه اقامه می شود.
7207/6045
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.