به گزارش ایرنا، سید حمید کلانتری روز چهارشنبه در آئین گرامیداشت هفته مهارت در استان بوشهر افزود: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای نقشی بسیار مهم در توانمندسازی افراد، ایجاد اشتغال و فاصله‌گرفتن از فقر دارد که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
وی بیان کرد: مهارت‌آموزی افراد در دوره‌های فنی و حرفه ای باعث می شود تا شرایط بهتری برای دستیابی به فرصت‌های مختلف داشته باشند.
کلانتری افزود: توسعه مهارت‌آموزی زمینه دستیابی به عدالت و حذف نابرابری و فرصت‌های برابر را فراهم می کند.
وی اظهارداشت: یکی از مولفه‌های بسیار مهم در ایجاد اشتغال و حل مشکل بیکاری در جامعه، توسعه مهارت‌آموزی است که قبل و درحین اشتغال باید مورد توجه قرار گیرد.
کلانتری با اشاره به نقش مهم آموزش و مهارت آموزی در توسعه فعالیت تعاونی‌ها بیان کرد: آموزش نقشی مهم در ارتقای کیفیت و بالا بردن بهره وری تولید دارد از این رو باید در اولویت برنامه‌های تعاونی‌ها قرار گیرد.
وی افزود: هر کشوری که به توسعه و پیشرفت دست یافته است بر نیروی انسانی ماهر تکیه کرده و ما نیز باید در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهیم.
کلانتری تاکید کرد: توسعه و پیشرفت بدون توجه به نیروی انسانی ماهر محقق نمی‌شود و در این ارتباط توسعه مهارت با هدف دستیابی به فرصت‌های برابر و کاهش نابرابری باید در دستور کار جدی دستگاه های ذیربط قرار گیرد.
7212/6043**
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.