عباس آهنگرمقدم روز چهارشنبه درگفت وگو با ایرنا افزود: درعملیات صید میگوی امسال هشت هزار صیاد این استان که اقدام به گرفتن مجوز کرده اند با استفاده از 500 فروند قایق و 490 فروند لنج مشارکت دارند.
وی اظهار کرد: براساس مصوبه کمیته صید استان بوشهر طرح دریابست (ممنوعیت صید و دریا روی صیادان) که برای حفظ ذخایر آبزیان بویژه میگو از پانزدهم تیر ماه امسال آغاز شد، برای قایق ها و لنج ها در تاریخ های مشخص شده به پایان می رسد.
آهنگرمقدم با اشاره به فعالیت 28 بندر صیادی در استان بوشهر اضافه کرد: هم اکنون 25 مرکز تخلیه صید میگو در این استان درنظر گرفته شده است که صید قایق ها و لنج ها باید در این مراکز تخلیه شود.
وی یادآورشد: پارسال در33 روز عملیات صید میگو در آب های استان بوشهر یکهزار و 680 تن میگو برداشت شد.
معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات استان بوشهر گفت: پنج منطقه منگف، یرول، جزیره خارگو و مناطقی در آب های دیر و گناوه به عنوان زیستگاه مصنوعی و 2 منطقه خلیج هلیله و حوزه رود مند به عنوان زیستگاه طبیعی به شمار می رود که صیادان باید از صید در این منطقه ها خودداری کنند.
وی با بیان اینکه بیشترین فراوانی صید در اعماق 10 متر به بالاست و صیادان اجازه صید در این عمق را دارند افزود:
براساس گزارش گشت های تحقیقاتی بیشترین تراکم ذخیره در جنوب استان در مناطق نخیلو، خورخان و مطاف است و همزمان با زمان آزاد سازی صید تنها شناورهایی که دارای موافقت اصولی صید میگو هستند، اجازه صید دارند.
آهنگر مقدم اضافه کرد: زمان پایان صید پس از بررسی گروه های گشت تحقیقات دریایی، در استان اعلام می شود.
وی برضرورت استفاده صیادان از ابزار کاهنده صید ضمنی برای جلوگیری از صید ماهیان نابالغ تاکید کرد.
استان ساحلی بوشهر نقشی مهم درصید و صیادی دارد طوریکه صیادان سالانه افزون بر60هزار تن انواع آبزیان در این استان صید و می شود .
12تا 13هزار صیاد در امر صید و صیادی در استان بوشهر فعالیت و با احتساب فروشندگان و صنایع فرآوری آبزیان و خانواده آنان بخش عظیمی از جمعیت این استان از این راه ارتزاق می کنند.
6047/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.