به گزارش ایرنا، عبدالمجید مصلح روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: در این تفاهم نامه که با همت 'علی اکبری' عضو هیات علمی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه خلیج فارس امضا شد، 2 دانشگاه توافق کردند برای بین المللی سازی آموزش عالی با یکدیگرهمکاری داشته باشند.
وی ادامه داد: اجرای دوره‌های آموزشی و دعوت از اعضای هیات علمی برای شرکت در دوره‌ها، تبادل اعضای هیات علمی و اجرای طرح ‌های توسعه فناوری از جمله بندهای گنجانده شده در این تفاهم نامه است.
مصلح اضافه کرد: آموزش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا، ویرایش و نشر موضوع های مشترک، اجرای طرح های دوره‌های کارشناسی ارشد، مشاوره‌های بین دانشگاهی و تبادل اطلاعات در برنامه‌های آموزشی و پژوهشی از دیگر موارد تاکید شده در این تفاهم نامه همکاری مشترک است.
مصلح یادآور شد: دوره اجرای این تفاهم نامه در مرحله نخست برای پنج سال است که پس از انجام ارزیابی پیش از پایان دوره قابل تمدید خواهد بود.
وی ادامه داد: همچنین دانشگاه خلیج فارس بوشهر در چند هفته گذشته برای توسعه تبادلات دانشگاهی و فرهنگی درعرصه های آموزشی و پژوهشی با موسسه فناوری دهلی کشور هند و یکی از دانشگاه های معتبر مالزی تفاهم نامه همکاری امضا کرد.
دانشگاه خلیج فارس با حدود هفت هزار دانشجو در 29 رشته کارشناسی، 48 رشته کارشناسی ارشد و 13 رشته دکترا، جهت گیری خود را در حوزه کار آفرینی قرار داده و این دانشگاه از طرف وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به عنوان پایلوت دانشگاه کار آفرین انتخاب شده است.
این دانشگاه در آخرین ارزیابی نظام رتبه بندی 'سایماگو' در بین 126 دانشگاه مختلف کشور رتبه 28 را کسب کرد.
در این رتبه بندی دانشگاه خلیج فارس بوشهر در رتبه 76 خاورمیانه و 668 دنیا گرفت.
7212/6043**
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.