به گزارش ایرنا، اعظم رضایی روز شنبه در کارگاه آموزشی ازدواج درخانه سازمان های مردم نهاد (سمن ها) بندرگناوه افزود: باتوجه به اینکه یکی از معضلات قرن حاضر پدیده طلاق است و آمارها نشان می دهد در جوامع روبه افزایش است، مشاوره قبل از ازدواج یکی از راه های جلوگیری از این روند است.
وی اظهارداشت: خانواده ها در دهه های اخیر برنامه های مشاوره ای را جدی گرفته و برخلاف قدیم که از آدم های غیرمتخصص و کم تجربه بهره می برند هم اینک به افراد کاردان و متخصص مراجعه می کنند.
عضو سازمان نظام روان شناسی تهران گفت: مشاوره قبل از ازدواج که به همت عده ای از متخصصان مسایل خانواده و روان شناسان در کشور مرسوم شده اما هنوز در جامعه نهادینه نشده است.
رضایی ادامه داد: بیشتر زوج ها متوجه نیستند که کلاس های آموزشی قبل از ازدواج برای تداوم و پایداری زندگی نقشی مهم ایفا می کند و می تواند تا 30 درصد از بروز جدایی کاسته و به سمت شادی هدایت کند.
این کارشناس گفت: شرکت در کلاس های مشاوره ای می تواند از استرس های شایع زمان قبل از ازدواج بکاهد و با تلاش بیشتر احتمال موفقیت را در درازمدت افزایش بخشد.
وی افزود: پژوهش ها نشان می دهد، یک سال پیش از ازدواج و یا حتی 6 ماه قبل از آن فرصت بسیار مناسب برای حضور در کلاس و دوره های آموزشی است که دراین زمان، میزان استرس و عادات منفی در پایین ترین حد خود قرار دارد و از همان لحظه می توان الگوهای ارتباطی را برقرار و محقق ساخت.
مسئول خانه سمن های گناوه گفت: این کارگاه آموزشی بصورت رایگان و به همت واحد فرهنگی سازمان بین المللی خیریه آبشار عاطفه ها و با همکاری خانه سازمان های مردم نهاد و اداره ورزش و جوانان گناوه این شهرستان برگزار شده که به مدت سه روز ادامه دارد.
مصطفی خرمی افزود: افزایش سطح کمی و کیفی چنین کلاس هایی برای کاهش آسیب هایی نظیر طلاق موثر است.
وی گفت: آموزش و آگاهی بخشی یکی از بهترین روش های پیشگیری از آسیب های اجتماعی بشمار می آید.
6164/6043**
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.