به گزارش ایرنا، عبدالکریم گراوند روز پنجشنبه در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان بوشهر افزود: برای بوشهر به عنوان استان دارنده تجربه بازرگانی و تجارت زیبنده نیست که به علت ضعف در بسته بندی محصولات صادراتی آن در بازارهای هدف مشتری نداشته باشد.
وی بیان کرد: استان بوشهر در حوزه های مختلف از جمله صیفی و سبزیجات ظرفیت های فراوانی دارد و اندکی کار روی آن بویژه در بخش بسته بندی می تواند بازارهای بین اللملی بزرگی فراروی تولیدات این استان بگشاید.
گراوند افزود: در این ارتباط سازمان صنعت، معدن و تجارت، اداره کل استاندارد و گمرک استان بوشهر با نظارت جدی زمینه ارتقا سطح کیفیت محصولات صادراتی استان بوشهر را فراهم کنند.
وی ادامه داد: اکنون دولت درگیر جنگ اقتصادی است و در چنین شرایطی فعالان اقتصادی به عنوان فرماندهان میدان دار جنگ اقتصادی باید بیش از پیش مورد حمایت قرار گیرند.
گراوند، در ارتباط با نحوه محاسبه تعرفه برق در حوزه کشاورزی گفت: براساس قانون تعرفه برق همه بخش های حوزه کشاورزی از جمله بسته بندی باید با تعرفه کشاورزی محاسبه شود.
وی گفت: در این ارتباط دستگاه های ذیربط برای حمایت از فعالان اقتصادی باید اجرایی شدن این مهم را بطور جد در دستور کار قرار دهند.
گراوند ادامه داد: در حوزه نوسازی و بازسازی صنعت نیز برای کاهش سود تسهیلات براساس ظرفیت قانونی بودجه این امکان وجود دارد که به سود آنها یارانه پرداخت کنیم.
وی یادآور شد: پیاده سازی سیستم آبیاری نوین در حوزه کشاورزی نیز از اولویت های اصلی استان بوشهر است که در این ارتباط تجهیز 10 هزار هکتار نخیلات به سیستم آبیاری نوین در دستور کار قرار گرفته است.
گراوند افزود: در حوزه آبیاری نوین در بهترین شرایط کشور در استان بوشهر تنها سه هزار هکتار کار شده ولی اکنون با تدابیر پیش بینی شده بیش از سه برابر این میزان در دستور کار قرار گرفته است.
وی گفت: در استان بوشهر عهد و اخوت با کسی نداریم و مدیران باید برای عملی کردن قول های داده شده به مردم نهایت تلاش خود را بکار گیرند.
رئیس اتاق بازرگانی بندر بوشهر گفت: بانک های استان بوشهر برای پذیرش پیشنهادها و تعامل با بخش خصوصی استان مسیر سازنده ای در پیش گرفتند که این روند همکاری شایسته تقدیر است.
خورشید گزدرازی افزود: حذف ذینفع واحد از معوقات بانکی، تقسیط پلکانی موارد استمهال بدهکاران بانکی، دریافت بهره تسهیلات بصورت جداگانه با هدف جلوگیری از مرکب شدن بهره تسهیلات درخواست های اصلی فعالان بخش خصوصی استان بوشهر است که امیدواریم با توجه به شرایط رکود بانک ها نسبت به تحقق این مهم بطور جدی تلاش کنند.
وی ادامه داد: همچنین در ارتباط با استمهال بدهی واحدهای تولیدی انتظار داریم که با دادن حداقل یکسال تنفس زمینه پویایی هر چه بیشتر کسب و کار بخش خصوصی در استان بوشهر تلاش کنند.
وی بیان کرد: قبول وثیقه های مدنظر کارخانجات برای پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی نیز از مطالبات جدی بخش خصوصی استان بوشهر است که با هدف تسهیل در روند تسهیلات پرداختی به آنان نیازمند تعامل بیش از پیش بانک ها هستیم.
گزدرازی افزود: برخی بانک ها در پرداخت تسهیلات تراز مالی منفی شرکت ها را مدنظر قرار می دهند که با توجه به زیان ده بودن واحدها در چندسال گذشته این مورد را در پرداخت تسهیلات لحاظ نکنند.
وی بیان کرد: براساس بخشنامه بانک مرکزی بانک ها حق اعطای تسهیلات با کارمزدهای بیش از نرخ مصوب را ندارند ولی برخی از بانک این مهم را نادیده می گیرند.
گزدرازی افزود: با هدف تسهیل در امور فعالیت بخش خصوصی در فرایند صدور ضمانت نامه ها نیازمند تسریع و تسهیل بیشری هستیم که امیدواریم این مهم نیز در دستور کار جدی بانک ها قرار گیرد.
وی اظهار داشت: برخی از شهرک های صنعتی محدوده روستاهای استان امکان بهره مندی آنها از تسهیلات پایدار روستایی و عشایری برخوردار نیست که انتطار می رود در سطح کلان این مهم توسط مسئولان استان مورد پیگیری قرار گیرد.
گزدرازی بیان کرد: برخی واحدهای تولیدی نیز به دلیل نبود نقدینگی با بانک های استان دچار چالش شدید هستند که با توجه به شرایط رکودی انتطار است پیگیری های سطح ملی شرایطی فراهم شود تا آنها تنها به پرداخت اصل وام و 25 درصد از کل سود اکتفا کنند.
وی گفت: با تشکیل کارگروه های مختلف برای حل عمده این مشکلات راهکارها و نتیجه های خوبی حاصل شده که انتظار داریم بانک ها در این زمینه تسریع کنند.
7212/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.