به گزارش ایرنا، امیر مکوندی روز پنج شنبه در دوره دانش افزایی در بخش بدن سازی به مربیان فوتبال استان بوشهر افزود: در شرایطی که انجام کار آکادمیک در فوتبال کشور به ندرت انجام می شود اما تیم های فولاد خوزستان و سپاهان از جمله تیم های موفق دراین عرصه هستند.
وی بیان کرد: با وجود اینکه بدن سازی در هر رده ای از الزامهای اجتناب ناپذیر است اما درزمان حاضر در تیم های پایه به این بخش توجه خاصی نمی شود.
مکوندی با بیان اینکه زیرسازی بازیکنان از لحاظ تکنیک و تاکتیک به خوبی انجام نمی شود گفت: مجموع این عوامل در کنار هم سبب شده نتوانیم به حق واقعی خود در فوتبال دست پیدا کنیم.
وی اظهار داشت: در زمان حاضر شش بازیکن تیم امید استقلال تهران در تیم بزرگسالان هستند که از این تعداد 2 بازیکن همراه تیم عازم دوره آماده سازی ترکیه شدند و چهار بازیکن نیز برای همراهی تیم امیدها در لیگ استان در تهران ماندند.
مکوندی افزود: با توانایی قابل توجه این بازیکنان پیش بینی می شود چهار نفر از آنان جذب تیم بزرگسالان استقلال شوند.
مربی بدن ساز سابق تیم های ملی نوجوانان و جوانان ایران گفت: نبود زیرساخت و زمین مناسب در استان تهران
باعث شده تا استعدادهای فراوانی به پیشرفت لازم نرسند.
سالار امینی افزود: با وجود اهمیت رده سنی پایه اما به این دوره بهای لازم داده نمی شود و مربیان بزرگی نیز در این سطح بکار گرفته نمی شوند.
وی گفت: تحت کنترل بودن بازیکنان در رده سنی پایه باعث شده به تازگی تیم های ملی در این رده سنی
به مراتب درخشان تر از تیم های بزرگسالان ظاهر شوند.
امینی اضافه کرد: با این وجود در این چند سال کی روش سرمربی تیم ملی فوتبال ایران با مدیریت و نظارت خود بر زندگی بازیکنان توانسته تحول چشمگیری در سطح فوتبال ملی ایجاد کند.
وی بیان کرد: از لحاظ بدن سازی نیز بازیکنان در جام جهانی نشان دادند به خوبی در این حوزه روی آنها کار شده و توانستند همگام با بازیکنان تراز اول دنیا مانند پرتغال و اسپانیا دوندگی داشته باشند.
7212/6047
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.