به گزارش ایرنا، حسین دلشب روز چهارشنبه در بررسی روند اجرا طرح یاد شده افزود: این پرندگان از فروردین ماه مهاجرت خود را به این جزیره آغاز کرده‌ و پس از پایان زادآوری و با پروازی شدن جوجه‌ها در شهریور ماه از این منطقه خارج می‌شوند.
وی اضافه کرد: هم اکنون پایش و آماربرداری پرندگان تابستان گذر جزیره نخیلو با استفاده از روش‌های معمول بین المللی و با توجه به شرایط رفتاری و زیستگاهی هر یک از گونه‌ها، پلات‌گذاری و تعمیم آن به کل جمعیت گونه مورد نظر پایان یافته است.
دلشب ادامه داد: براساس این عملیات مشخص شد ابتدا اگرت‌های ساحلی سپس سلیم‌های خرچنگ‌خوار و متعاقب آنها پرستوهای دریایی کاکلی کوچک و بزرگ، پشت تیره و گونه سفید در جزیره نخیلو تخم‌گذاری و زادآوری می‌کنند.
دلشب بیان کرد: همچنین همه ساله ده‌ها هزار پرنده مهاجر از انواع مختلف برای تخم‌گذاری و جوجه‌آوری به منطقه حفاظت شده‌ مند در استان بوشهر پناه می‌آورند.
پارک ملی دریایی نَخیلو (دیّر- نخیلو) واقع در بخش بردخون شهرستان دیر استان بوشهر با ۲۰هزار هکتار مساحت، در بهمن سال 1386 در شورای عالی حفاظت محیط زیست از نیمه جنوبی منطقه حفاظت‌شده مند مستقل شد و به ثبت رسید.
این منطقه شامل چهار جزیره ام‌سیله (خان)، جزیره تهمادو (جبرین)، جزیره نخیلو و ام‌الکرم است.
7212/6043**
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.