به گزارش ایرنا، یونس خسروانی روز چهارشنبه درگفت و گو با خبرنگاران به مناسبت آغاز هفته تامین اجتماعی افزود: در این ارتباط وجود یک تعریف ثابت از شغل ملوانی و صیادی می تواند کمک شایانی به تحقق این موضوع باشد.
وی اضافه کرد: اکنون افرادی هستند که با داشتن شغل کارمندی برخی مواقع به ماهیگیری می پردازند.
خسروانی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: با توجه به موفقیت کار برون سپاری به مردم در بخش های مختلف مجوز لازم برای واگذاری سه کارگزاری تامین اجتماعی استان بوشهر گرفته شده است.
وی افزود: مجوز واگذاری شعبه 2 تامین اجتماعی بوشهر دریافت شده و مرحله نهایی آن در هفته دولت و کار واگذاری شعبه کارگزاری تامین اجتماعی در شهرستان دشتستان نیز در دست اجراست.
خسروانی ادامه داد: کارگزاری گناوه نیز مجوز واگذاری آن دریافت شده و 25 تیرماه جاری همزمان با روز تامین اجتماعی انجام می شود.
وی افزود: با راه اندازی هر کدام از این کارگزاری ها بطور متوسط 10 فرصت شغلی ایجاد می شود.
خسروانی یادآور شد: در استان بوشهر 15 شعبه تامین اجتماعی وجود دارد که از این شمار تنها مرکز عسلویه فاقد فضای مناسب است که بزودی عملیات اجرایی احداث ساختمان آن آغاز می شود.
وی گفت: مرکز تامین اجتماعی شبانکاه نیز در بهمن ماه سال گذشته عملیات احداث ساختمان آن به پایان رسید و مورد بهره برداری قرار گرفت.
خسروانی ادامه داد: در استان بوشهر 15 هزار نفر بیمه کارگران ساختمانی شدند که این آمار برای استان بوشهر آمار قابل توجهی است.
وی گفت: هر چه پوشش بیمه ای در استان افزایش یاید بدون شک فقر نیز به همان میزان در جامعه کاهش می یابد از این از رسانه ها انتظار داریم برای افزایش افراد زیر پوشش اطلاع رسانی لازم را داشته باشند.
مدیرکل تامین اجتماعی استان بوشهر بیان کرد: سال گذشته این سازمان هشت هزار و 880 میلیارد ریال در استان بوشهر هزینه کرده که از این میزان پنج هزار و 300 میلیارد ریال در بخش بیمه ای و مابقی نیز در بخش درمان بوده است.
وی اضافه کرد: این میزان پرداختی برای ایجاد رفاه اجتماعی و رسالت سازمان صورت گرفته و در این زمینه اعتقاد داریم پرداختی باید بیشتر از میزان یاد شده باشد.
وی بیان کرد: استان بوشهر اکنون 37 هزار مستمری بگیری اعم از بازنشسته، بازمانده و از کار افتاده دارد.
خسروانی ادامه داد: برای کاهش میزان مراجعه حضوری مشترکان سعی شده عمده خدمات سازمان تامین اجتماعی در مسیر الکترونیکی شدن قرار گیرد.
وی یادآور شد: در این ارتباط تاکنون 90 درصد شعب تامین اجتماعی استان بوشهر به فیبرنوری مجهز شده است.
هفته تامین اجتماعی 19 تا 25 تیرماه تعیین شده است.
7212/6043**
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.