به گزارش ایرنا، نادر فخری روز شنبه در آئین تودیع ومعارفه مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر افزود: امروز اشتغال یکی از مهمترین دغدغه های دولت به شمار می رود و فنی و حرفه ای به عنوان زمینه ساز اشتغال نقش بسزایی در کاهش بیکاری و ایجاد شغل دارد.
وی اظهار کرد: در همین ارتباط دولت دوازدهم با تامین امکانات لازم و تغییر نگاه نسبت به سازمان آموزش فنی و حرفه ای برای ارتقای سطح مهارت های شغلی در کشور برنامه ریزی ویژه ای دارد.
فخری ادامه داد: برهمین اساس با تصویب نظام جامع مهارت آموزش کشور و تدوین آئین نامه آن ایجاد تحول در سازمان آموزش فنی و حرفه ای دور از انتظار نیست.
وی یادآور شد: سال گذشته 380 میلیارد ریال اعتبار در بخش به روز رسانی تجهیزات و استاندارد سازی فضاهای آموزشی به استانها اختصاص یافت که از این میزان 250 میلیارد ریال در بخش تجهیزات و 130 میلیارد ریال در بخش استاندارد سازی فضاهای آموزشی تخصیص یافته است.
فخری گفت: همچنین برای آشنایی کارآموزان با فناوری های جدید 350 کارگاه اتومکانیک به 498 خودرو خارجی تجهیز شدند.
وی ارائه آموزش های هدفمند، مشتری مدار و منطبق با بازار کار را از سیاست های سازمان آموزش فنی و حرفه ای عنوان کرد و افزود: آنچه امروز جامعه را رنج می دهد فرهنگ مدرک گرایی و فقر مهارتی است که باید این دیدگاه را به سمت فرهنگ مهارت آموزی تغییر داد.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان آموزش فنی و حرفه ای افزود: دشمن در طول 40 سال گذشته با آغاز جنگ سخت و نرم فرهنگی علیه ملت ایران در تلاش برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی بوده و هست طوریکه امروز نیز با جنگ اقتصادی به دنبال ضربه زدن به این کشور است.
وی یادآور شد: در این شرایط بسیاری از مشکلات و آسیب های اجتماعی با ایجاد شغل برطرف می شود که در این ارتباط ایجاد نهضت حرفه آموزی از سیاست های دولت دوازدهم به شمار می رود.
نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز مهارت و فناوری از پایه های مهم اشتغال در کشور است که باید این امر در کشور مغفول مانده است.
حجت الاسلام عبدالحمید خدری با اشاره به بیکاری دانش آموختگان دانشگاهی بعد از فارغ التحصیلی افزود: نداشتن مهارت از جمله مشکلات دانش آموختگان دانشگاهی است که در برنامه ششم توسعه داشتن گواهی نامه مهارت برای این قشر الزامی شده است.
وی تاکید کرد: همه تلاش دولتمردان و نمایندگان مجلس توسعه مهارت های فنی و حرفه ای با هدف حل مشکل بیکاری به عنوان ابرچالش جامعه است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری بوشهر گفت: نیروی انسانی باارزش ترین سرمایه یک کشور به شمار می رود که باید برای آن برنامه ریزی کرد.
سعید زرین فر افزود: گرایش جوانان به مدرک گرایی و اشتغال دولتی از جمله مهمترین مشکلات جامعه است که تلاش می شود فرهنگ مهارت آموزی در جامعه ترویج شود.
وی یادآور شد: جامعه ای موفق است که نگاه مهارتی داشته باشد و رها شدن از مشکل اشتغال تنها با مهارت آموزی نیروی کار امکان پذیر است.
مدیرکل جدید فنی و حرفه ای استان بوشهر گفت: استفاده از ظرفیت دانشگاهها، تکنولوژی و تخصص نیروها برای توسعه مهارتهای فنی و حرفه ای از برنامه های پیش روی این دستگاه است.
عبدالمجید دوراهکی افزود: با توجه به ظرفیت های استان باید با توسعه سطح مهارت های شغلی زمینه ایجاد اشتغال پایدار را در استان فراهم و نرخ بیکاری 11 درصدی استان را به 5 درصد کاهش داد.
در این آئین عبدالمجید دوراهکی به عنوان مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر معرفی و از خدمات عبدالرسول کازرونی تقدیر شد.
6047/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.