به گزارش ایرنا، پرویز عبدی‌پور روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: میلاد شعبانلو و میلاد فیاض بخش دو بازیکن تیم شاهین شهرداری بوشهر هستند که در مسابقات کشوری مورد توجه مربیان تیم ملی ایران قرار گرفته و به ارودی تیم ملی دعوت شدند.
وی بیان کرد: این رشته بتازگی فعالیت خود را در کشور آغاز کرده و در استان بوشهر نیز 2 هفته قبل از رقابت‌ها چهار تیم برای مسابقات کشوری آماده کرد.
عبدی پور اضافه کرد: در رقابت‌های اخیر سه تیم از بوشهر و یک تیم از گناوه اعزام شدند.
وی گفت: اکنون در حال گسترش و توسعه رشته فوتوالی هستیم و در آینده‌ای نزدیک کلاس‌های آموزشی مربی و داوری برگزار و مسابقات استانی نیز راه اندازی خواهد شد.
عبدی پور ادامه داد: این کمیته هم اکنون زیر نظر انجمن فوتوالی کشور و با همکاری فدراسیون هیات ورزش روستایی و بازی های بومی محلی فعالیت خود را دنبال می‌کند.
وی اظهارداشت: با توجه به فضای موجود ساحلی در استان و مفرح بودن این رشته فرصت مناسبی برای توسعه این رشته با حمایت مسئولان استان بوشهر مهیا است.
فوتوالی یا 'والی‌ پا' ورزشی بین‌المللی است که قوانین آن مشابه والیبال بوده اما همانند فوتبال با پا بازی می‌شود و زمانی امتیاز بدست می‌آید که توپ در زمین حریف به زمین اصابت کند یا حریف مرتکب خطا شود و نتواند آن را برگشت دهد.
فوتوالی مثل والیبال ساحلی است اما با استفاده از توپ شبیه فوتبال بازیکنان بصورت 2 و 3 نفره با هم رقابت می کنند.
رشته فوتوالی که برای اولین بار کشور برزیل بنیان نهاده شد در دهه 1960 میلادی بصورت تفریحی و بدون تشکیلات خاصی در بین مردم ساحل نشینان این کشور رواج پیدا کرد و 10 سال پیش وارد ایران شد.
از اوایل سال 1387 ایران به عضویت فدراسیون جهانی فوتوالی در آمد و پس از تایلند دومین کشور آسیایی بود که این رشته را فعال و در سال 1390 با نظر معاونت ورزش قهرمانی به عنوان یک انجمن جدید تحت پوشش فدراسیون انجمن های ورزشی قرار گرفت.
7212/6043**
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.