به گزارش ایرنا، رضا عوض پور روز سه شنبه درنشست شورای توسعه و برنامه ریزی استان بوشهر در کنگان افزود:
برای تکمیل این طرح یکهزار و 110 میلیارد ریال نیاز است که 30 طرح از این شمار در هفته دولت و دهه فجر سال جاری افتتاح خواهد شد.
دبیر شورای توسعه و برنامه ریزی استان بوشهر اضافه کرد: بیشترین طرح ها مربوط به عمران شهری و روستایی است که طرح های شهرداری کنگان با 80 درصد پیشرفت فیزیکی بهترین عملکرد را در بین دستگاه های اجرایی این شهرستان داشته است.
عوض پور، با اشاره به مشکل کم آبی اظهار داشت: هم اکنون 33 درصد خط لوله آب استان بوشهر فرسوده است که این وضعیت آب زیادی را در شبکه آبرسانی این استان هدر می دهد.
وی ادامه داد: برای جلوگیری از یک درصد پرتی آب در استان بوشهر در مناطق شهری و روستایی 140 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
فرماندار کنگان با تقدیر ازاقدام استاندار بوشهر دربرگزاری شورای توسعه و برنامه ریزی استان بوشهر درشهرستان ها گفت: این اقدام ارزشمند سبب پویایی استان و رونق توسعه، عمران و آبادانی درشهرها و روستاها و منفعت رسانی بهتر و بیشتر به مردم می شود.
فتح الله نوروزی افزود: درنشست های هم اندیشی برای توسعه شهرستان کنگان دردولت یازدهم و دوازدهم 255 مصوبه اتخاذ که 116 مصوبه بصورت کامل اجرا، 84 مصوبه در دست اجرا، 16 مصوبه به کارگروه رفع موانع تولید ارجاع و مابقی نیز در دست پیگیری است.
وی درباره مشکل اشتغال در کنگان گفت: به رغم اقدامات موثر و جذب و بکارگیری ده ها نفر از جوانان جویای کار این شهرستان در مجموعه صنعت هنوز بیکاری یکی از تنگناهای این شهرستان است.
نوروزی در مورد اسکله کنگان اظهار داشت: هم اکنون بخشی از نارسایی ها در این زمینه مربوط به تفکیک نشدن بخش تجاری و صیادی، فضای محدود حوضچه و عمق نامناسب برای پهلوگیری کشتی در این اسکله است.
نوروزی از کندی و توقف مطالعه اسکله جدید در بندر تمبک این شهرستان انتقاد کرد و ادامه داد: عملیات اجرایی اسکله سیراف بزودی آغاز و اسکله بندر پرک نیز لایروبی خواهد شد.
فرماندار کنگان با تاکید بر تسریع در اجرای تقاطع های غیرهمسطح کمربندی کنگان به بلوار وفاق و پیشرفت مناسب طرح در محدوده شهرستان کنگان اظهارداشت: انتظار می رود در شهرستان مجاور نیز عملیات اجرایی بلوار وفاق که باعث به حداقل رسیدن مسیر 2 شهرستان کنگان و دیر و توسعه این شهرستان ها می شود تسریع و اجرایی شود.
نوروزی در مورد دهکده گردشگری کنگان گفت: در صورت تخصیص اعتبار لازم و اجرای فاز اول و فازهای دیگر این طرح، دهکده گردشگری به یکی از طرح های ماندگار دولت تدبیر و امید در شهرستان که باعث شکوفایی اقتصادی و توسعه صنعت گردشگری می شود، تبدیل خواهد شد.
وی به بازدید استاندار بوشهر از خط انتقال مخازن آب کنگان نیز اشاره کرد افزود: با اجرای این طرح بخشی از مشکلات شهر کنگان در حوزه کم آبی برطرف خواهد شد.
فرماندار کنگان در باره آبرسانی به 2 روستای فاقد لوله کشی آب لاور ده و لاورگل بیان کرد: اجرای طرح آبرسانی و لوله کشی آب در این روستاها در هفته دولت سال جاری آغاز می شود.
وی با تحسین اقدامات دولت در حوزه سلامت و ارتقای بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان به عنوان قطب درمانی جنوب استان بوشهر اظهار داشت: در صورت تزریق بودجه و اجرای طرح های توسعه این بیمارستان وضعیت حوزه سلامت شهرستان بهبود بیشتری خواهد یافت.
نوروزی، ضمن تاکید بر تسریع در اجرای طرح متوقف شده مجتمع فرهنگی شهر بنک به کمبود سرانه آموزشی در شهرستان کنگان اشاره کرد و افزود: سالانه حدود 500 دانش آموز به جمعیت دانش آموزی این شهرستان افزوده می شود که این مساله باعث محدودیت و کمبود فضای آموزشی شده است.
امام جمعه کنگان نیز با استناد به سخنان امام صادق (ع) در مورد ضرورت انجام به موقع امور و سهولت در کار مردم توسط مسئولان گفت: پاس دادن امور مردم به یکدیگر (این اداره و آن اداره) کارها را فشل و موجب ناامیدی مردم می شود.
حجت الاسلام محمود محمودی گفت: احداث اسکله نیاز جدی و ضروری کنگان است زیرا 10 سال از کلنگ زنی این طرح توسط وزیر نفت دولت وقت می گذرد اما همچنان خبری از احداث اسکله در این شهر نیست.
وی با اشاره به نزدیک شدن به سالروز آتش سوزی اسکله کنگان اظهارداشت: 30 تیرماه سالروز آتش سوزی اسکله کنگان است، اگرچه اقداماتی انجام شده اما هنوز خطر اموال مردم را تهدید می کند.
محمودی در باره اشتغال بیان کرد: در شهرستانی که میزبان صنعت است هنوز جوانانش از بیکاری رنج می برند و بیکاری دغدغه و نگرانی مردم این شهرستان است.
وی در مورد تعدیل نیروهای کار بومی در منطقه گفت: نیروهای بومی تعدیل شده فاز 19 پارس جنوبی با تدبیر و حفظ کرامت، به سر کار خود بازگردانده شوند.
امام جمعه کنگان با تاکید بر ضرورت توسعه ورزش همگانی و راه اندازی ورزش های ساحلی و ضرورت حمایت صنعت از ورزش گفت: وقتی ذوب آهن و فولاد مبارکه و پارس جنوبی و امثال آن از تیم های ورزشی حمایت مالی می کنند چرا از تیم ها و دسته های ورزشی این شهرستان به عنوان میزبان صنایع عظیم نفت و گاز حمایت نمی شود؟
محمودی همچنین خواستار تبدیل سیراف به بخش و شهر شدن روستای شیرینو به عنوان بزرگترین روستای استان و یکی از بزرگترین روستاهای کشور شد.
لزوم احداث مسجد دربرخی شهرک های جدید درکنگان ومرمت و بازسازی مساجد قدیمی، کمبود فضای آموزشی و رشد 30 درصدی جمعیت دانش آموزی بدلیل مهاجر پذیری از دیگر مطالب مطرح شده توسط امام جمعه کنگان بود.
امام جمعه اهل سنت کنگان گفت: بدلیل مشکلات کم آبی و رونق نداشتن بخش کشاورزی ارتزاق بخش زیادی از مردم از طریق دریاست که لازم است مساله کالای همراه ملوان (ته لنجی) مدیریت صحیح شود.
شیخ محمد جمالی با استناد به آیات و روایات فلسفه پذیرش مسئولیت را خدمت صادقانه به مردم دانست و افزود: مسئولان از این فرصت و توفیق حاصل شده الهی برای خدمت بیشتر به مردم استفاده کنند.
استاندار بوشهر گفت: امروز حفظ وحدت و انسجام ملی ضرورت و واجب عینی است.
عبدالکریم گراوند افزود: دشمن تلاش می کند با بزرگ کردن مشکلات کوچک بین مردم و نظام فاصله ایجاد کند که بطور قطع با درک صحیح و وحدت و انسجام ملت از این مقطع حساس نیز به سلام گذر خواهیم کرد.
وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی بسیاری از گردنه های سخت را با لطف الهی و پشتوانه مردمی پشت سرگذاشته است ادامه داد: امروز بهترین راه برای تداوم انقلاب اسلامی و گذر از این شرایط حساس ایجاد امید در بین مردم، ایجاد شغل و رونق کسب و کار است و این راه مقابله با دشمنان نظام است.
وی با محکوم کردن سالروز حمله وحشیانه ناو آمریکایی به هواپیمایی مسافربری جمهوری اسلامی ایران اظهارداشت: اقدام ددمنشانه آمریکایی ها و تجلیل از عاملان این جنایت نشان داد آمریکا به عنوان مدعی دروغین حقوق بشر ارزش و جایگاهی برای انسانها قائل نیست و این جنایت لکه ننگی برای استکبار جهانی است.
حضور در گلزار شهدای شهر کنگان و ادای احترام به مقام شامخ شهیدان ، تجلیل از خانواده تعدادی از شهدا و دانش آموزان نخبه، دیدار و ملاقات عمومی استاندار بوشهر با برخی شهروندان و بازدید از برخی طرح های عمرانی و کلنگ زنی و بازدید از طرح ها در شهر سیراف از دیگر برنامه های سفر روز سه شنبه استاندار بوشهر به شهرستان کنگان بود.
7208/6043**
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.