به گزارش ایرنا، ارسطو ترکمان منش روز دوشنبه در نشست کارگروه مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر افزود: در این ارتباط 17 باند قاچاق مواد مخدر در این استان متلاشی و 854 نفر دستگیر شدند.
وی اظهار داشت: بخش عمده کشف این مواد در دریا و ساحل انجام شده است.
ترکمان منش، در باره سند ملی همه جانبه مبارزه با مواد مخدر و روان گردان ها با رویکرد اجتماعی در برنامه ششم بیان کرد: برش استانی این سند ملی در بوشهر به تصویب کارگروه مبارزه با مواد مخدر این استان رسیده است.
وی یادآور شد: براین اساس با نشست های کارشناسان حوزه تخصصی کمیته های فرهنگی مقابله با عرضه، مشارکت های مردمی، حقوق و فضای درمان، حمایت اجتماعی برش استانی سند مبارزه با مواد مخدر از طرح ملی استخراج و وظیفه هرکدام از دستگاه های عضو شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مشخص شده است.
ترکمان منش گفت: دستگاه های مسئول موظف هستند براساس سند استانی ماهانه در نشست های شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شرکت و عملکرد خود را ارائه دهند.
وی بیان کرد: نتیجه اقدام های همه دستگاه های عضو شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر با اجرای این سند باید منجر به کاهش نرخ شیوع اعتیاد، کاهش نرخ بروز اعتیاد افراد سالم جامعه، افزایش پوشش بیماران معتاد تحت درمان ترک اعتیاد، کنترل ورود مواد مخدر به استان، توسعه مشارکت های مردمی و جذب سازمان های مردم نهاد فعال، مانایی پاکی بهبود یافتگان مواد مخدر،کاهش دسترسی آسان به مواد مخدر، واگذاری بیشتر امور به سازمان های مردم نهاد، جلب بیشتر مشارکت مردم و شتاب بخشیدن به برنامه های کاهش آسیب بانوان شود.
ترکمان منش یادآور شد: در زمان حاضر 13 کمپ ترک اعتیاد، 26 مرکز درمان سرپایی ترک اعتیاد، 2 مرکز شلتر(سرپناه برای معتادان) و پنج مرکز دی ای سی (کاهش آسیب ها) در استان بوشهر فعال است.
دبیرشورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر افزود: با توجه به پاکسازی ماهانه نقاط آسیب خیز و جمع آوری معتادان متجاهر و کارتن خواب و برخورد شدید با توزیع کنندگان خرد مواد مخدر مصرف کنندگان نسبت به گذشته دسترسی سخت تری به مواد مخدر دارند.
وی تاکید کرد: در این ارتباط توسعه مراکز مراکز ورزشی و تفریحی که باعث می شود جوانان اوقات فراغت خود را در این مکان ها بگذرانند باعث می شود که کمتر در معرض اعتیاد قرار گیرند.
استاندار بوشهر گفت: با تدوین برش استانی سند ملی همه جانبه مبارزه با مواد مخدر و روان گردان ها با رویکرد اجتماعی در برنامه ششم و سند توسعه اجتماعی و فرهنگی در استان بوشهر مسائل مربوط به هر بخش براساس برنامه و هدفی مشخص مورد بررسی قرار می گیرد.
عبدالکریم گراوند افزود: تلاش می شود در این سندها گام های عملیاتی برداشته شود تا بتوانیم به مشکلات اجتماعی، فرهنگی و در بخش مواد مخدر رسیدگی موشکافانه بهتری انجام دهیم.
وی بر ضرورت بهره گیری از نظر صاحب نظران و استادان دانشگاهی در اجرای برنامه های یاد شده تاکید کرد.
استاندار بوشهر در بخش مربوط به سند توسعه اجتماعی و فرهنگی استان برضرورت تشکیل کارگروهی در حوزه دستگاه های اجرایی، استادان دانشگاهی، سمن ها و تطبیق سند اجتماعی و فرهنگی با برنامه ششم توسعه استان تاکید کرد.
6047/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.