به گزارش ایرنا، ناصر امیرزاده روز سه شنبه پس از بازدید از اماکن تاریخی، فرهنگی و گردشگری خارگ درنشست با فعالان اجتماعی این جزیره افزود: خارگ بیش از سرمایه های نفتی باید به میراث فرهنگی غنی و قدمت تاریخی خود افتخار کند که در یک وسعت کم بناهای تاریخی مختلفی از دوره های گوناگون در آن واقع است.
وی ادامه داد: ظرفیت جزیره خارگ بیش از نفت و گاز به سمت گردشگری است ولی به دلیل موقعیت استراتژیک و منطقه ای در امنیت ملی با قوانین و بایدها و نبایدهایی روبرو است که اگر این مشکل حل شود، گردشگران زیادی به این جزیره خواهند آمد.
امیرزاده با اشاره به طبیعت زیبای خارگ گفت: با توجه به طبیعت منحصربه فرد این جزیره مردم باید به حفظ طبیعت و محیط زیست در کنار میراث فرهنگی کوشا باشند.
وی اظهار داشت: همچنین خارگو در نزدیکی خارگ می تواند به عنوان یک جزیره گردشگری در استان تبدیل و در این ارتباط باید مجوزهای لازم برای ایجاد زیرساخت ها گرفته شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر افزود: در این ارتباط تشکیل سازمان های مردم نهاد در بخش میراث فرهنگی در جزیره خارگ ضروری است و برای فعالیت این تشکل ها همکاری لازم انجام می شود.
امیرزاده تاکید کرد: امروز همه مردم و ارگان ها متولی میراث فرهنگی هستند و باید برای احیای فرهنگ ها و سنت ها تلاش کرد.
وی با اشاره به نقش گردشگری در ایجاد فرصت های شغلی گفت: تقویت فرصت های گردشگری در جزیره خارگ نقشی مهم دربرطرف کردن مشکل بیکاری دارد.
بخشدار خارگ گفت: با توجه به دغدغه مردم این جزیره در حوزه صنایع دستی، میراث فرهنگی و گردشگری و وجود جزایر مرجانی و درختان زیبای 'لیل' برضرورت ایجاد زیرساخت های لازم در این زمینه تاکید کرد.
محمود رضایی افزود: جزیره خارگ با توجه به ظرفیت ها و قابلیت هایی که دارد در صورت فراهم کردن زیرساخت های لازم می تواند مقصد جمعیت قابل توجهی از گردشگران باشد.
جزیره خارگ در فاصله 57 کیلومتری شمال غرب بوشهر و 38 کیلومتری بندر گناوه در خلیج فارس بخشی از شهرستان بوشهر است و یکی از مهم ‌ترین پایانه‌های صادرات نفت جهان در آن قراردارد که بیش از 90 درصد صادرات نفت کشور ایران از این پایانه انجام می شود.
جزیره خارک طاقدیس ملایمی است که میانگین شیب لایه‌های سطحی آن میان 10 تا 15 درجه‌ است و بلندترین نقطه جزیره کوه دیده‌بان نام دارد که ارتفاع آن از سطح دریا 87 متر است در این نقطه مدت‌ها پیش فانوس کوچکی نیز کار گذاشته بودند.
در شمال جزیره خارگ کوه تخت و در جنوب آن کوه گردن‌ اشتر قرار دارد.
6047/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.