نورالله اسعدی روز یکشنبه در گفت گو با ایرنا افزود: بتازگی در نشستی با حضور مسئولان شرکت های کشتیرانی جمهوری اسلامی و والفجر در دفتر معاونت اموردریایی سازمان بنادر و دریانوردی کشور مقرر شد تاسیسات احداثی اسکله مسافربری شرکت والفجر در ازای پرداخت قیمت کارشناسی روز توسط اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر خریداری و در اختیار مردم قرار گیرد.
وی اضافه کرد: با توجه به اینکه سالن اسکله والفجر به تعمیرات و خرید تجهیزات سرمایشی نیاز داشت موضوع با قید فوریت در دستور کار معاونت فنی و مهندسی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر قرار گرفته و در هفته جاری پس از برطرف شدن کمبودهای موجود این اسکله برای استفاده مسافران و بویژه مردم جزیره خارگ به بهره برداری می رسد.
اسعدی یادآور شد: با ساز و کار فراهم شده اسکله یاد شده بطور کامل از محدوده شرکت والفجر تفکیک شده و تحت تملک و اختیارات اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر قرار می گیرد.
تعطیل شدن پایانه دریایی مسافری شرکت کشتیرانی والفجر در بوشهر از شهریورماه 1396 باعث سرگردانی مسافران مسیر بوشهر - جزیره خارگ و بالعکس شده بود.
مسافران خارگ در این مدت به ناچار از اسکله صیادی شیلات بوشهر که هیچ امکانات مسافری و رفاهی ندارد، برای تردد در مسیر این جزیره استفاده می کردند.
جزیره خارگ با 20 هزار نفرجمعیت بزرگترین پایانه صادرات نفت کشور در فاصله 57 کیلومتری شمال غرب بوشهر در آبهای خلیج فارس واقع است.
7212/6043**
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.