به گزارش ایرنا، اصغر پیرهادی شنبه بعد از ظهر در آئین افتتاح ساختمان اداره ثبت اسناد و املاک ناحیه یک شهرستان بوشهر و اداره اسناد لازم الاجرا افزود: اجرای طرح کاداستر نقش مهمی در پیشگیری از اختلاف های ملکی، صدور سند تک‌برگ، جلوگیری از زمین خواری و فساد در معامله‌های بخش املاک دارد.
وی با بیان اینکه طرح کاداستر در استان بوشهر از سال 94 آغاز شده است بیان کرد: با تکمیل طرح کاداستر زمین خواران نمی‌توانند به زمینهای ثبتی تعرض کنند.
پیرهادی اظهار کرد: همچنین سال گذشته از 250 تا 300 هزار سند مالکیت دفترچه ای که در استان وجود دارد توانستیم 50 هزار سند را به تک برگ تغییر دهیم.
پیرهادی با بیان اینکه در زمان حاضر تمام دفاتر طلاق و ازدواج استان نیمه مکانیزه است گفت: تلاش می شود تا سال 98 همانند دفاتر اسناد رسمی این دفاتر نیز مکانیزه شوند.
وی در خصوص افتتاح ساختمان ثبت اسناد منطقه یک بوشهر و اداره اسناد لازم الاجرا گفت: این ساختمان در زمینی به مساحت هزار و 700 متر مربع با زیربنای هزار و 100 متر مربع و 45 میلیارد ریال اعتبار اجرا شده است.
وی افزود: افتتاح این ساختمان به صورت ویدئو کنفرانس با حضور رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور همزمان با افتتاح پروژه‌های عمرانی در 4 استان دیگر در هفته قوه قضاییه برگزار شد.
6047
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.