به گزارش ایرنا عبدالکریم گراوند درنشست شورای حفاظت آب استان بوشهراعلام کرد:یکی از عقب‌ماندگی‌های تاریخی این استان در حوزه تامین آب است که اجرایی شدن طرح‌های تدوین شده باید بر اساس برنامه‌ زمان‌بندی تکمیل شود.
وی یادآورشد: طرح ها و برنامه‌های شورای حفاظت آب باید به سمتی هدایت و اجرایی شود که حل مشکلات آب استان را در پی داشته باشد.
رییس شورای حفاظت آب استان بوشهر گفت:افزون بر نصب شیرهای کاهنده مصرف آب در دستگاه‌های اجرایی این استان استفاده از پساب فاضلاب در شهرهای بوشهر، دیلم و گناوه برای تامین آب فضای سبز با نصب دستگاه تصفیه فاضلاب نیز مورد تاکید است.
وی با اشاره به قطع آب شبکه آبرسانی در فضاهای سبز شهرداری‌های استان بوشهر افزود: این اقدام بخشی از مشکل تامین آب آشامیدنی شهرها از این طریق برطرف می‌شود.
گراوند با اشاره به نقش مهم اجرای طرح آبیاری نوین در کاهش مصرف آب در اراضی کشاورزی گفت: بدون شک حجم قابل توجهی از مصرف آب در تبدیل آبیاری سنتی به نوین در اراضی نخلستانی استان ذخیره و صرفه‌جویی می‌شود.
وی یادآورشد: دراجرای طرح نخلستان، اراضی کشاورزی سعدآباد دشتستان به آبیاری نوین مجهز می‌شود که امسال 2 هزار و 400 هکتار اراضی نخلستانی این منطقه تحت پوشش طرح آبیاری تحت فشار قرار می‌گیرد.
استاندار بوشهر تصریح کرد: در این راستا اجرای طرح ایستگاه پمپاژ، خط انتقال آب به اراضی و توسعه زیرساخت‌ها باید مورد توجه قرار داده شود.
وی گفت:بازچرخانی آب در صنایع معدنی و توسعه کشت گلخانه‌ای از دیگر راهکارهای کاهش مشکلات فراروی تامین آب است.
استاندار بوشهر بااشاره به اینکه کشت گونه‌های جدید گیاهی کم‌آب‌بر در بوستان‌های روستایی در حال اجراست افزود: در این زمینه همکاری پژوهشی مراکز آموزش عالی از جمله دانشگاه خلیج فارس مورد توجه است که اعتبارات پژوهشی این بخش تامین می‌شود.
گراوند ادامه داد:حفاری چاه‌های طراحی شده در تامین آب آشامیدنی مناطق مختلف دشتستان تسریع شود.
وی گفت:آب مورد نیاز احشام و فضای سبز روستاها با آب آشامیدنی ساکنان روستاها باید تفکیک شود که اقدام آبفا استان در تدوین اجرای طرح آب‌ انبارهای روستایی مورد تقدیر است.
استاندار بوشهر تصریح کرد: از اعتبارات و منابع مالی دهیاری‌ها درحل مشکلات روستاها از جمله ساخت آب‌انبار برای تامین آب فضای سبز و دام روستائیان استفاده شود.
گراوند با تاکید بر توجه به آموزش و فرهنگ سازی در عرصه‌های گوناگون به ویژه مدیریت مصرف آب و انرژی برق گفت: استفاده از ظرفیت سمن‌ها برای آموزش و آگاه سازی جامعه در راستای مقابله با مشکلات گوناگون از جمله ترویج مدیریت مصرف آب و انرژی برق باید مورد توجه قرار بگیرد.
7212/6045
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.