به گزارش ایرنا، محمد تقی منوچهری روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: در این ارتباط 2 شهرک شیلاتی در منطقه رود شور گناوه به مساحت 2هزارو 500 هکتار و یک شهرک با قابلیت استفاده برای پرورش میگوی متراکم در سطح 80 هکتار در منطقه زیارت شهرستان دشتی پیش بینی شده است.
وی بیان کرد: برای ارتقای جایگاه استان بوشهر در تولید میگوی پرورشی در کشور تلاش می شود مساحت چهار هزار هکتاری کنونی پرورش میگو در این استان افزایش یابد.
منوچهری اضافه کرد: در همین ارتباط امسال 700 هکتار زمین در جزیره شیف، 2هزار و 500 هکتار در رود شور گناوه و 600هکتار در منطقه جبرانی شهرستان دیر برای پرورش میگو واگذار می شود.
منوچهری بیان کرد: در زمان حاضر میزان تولید دریایی آبزیان دراستان بوشهر 50 هزار تن است که با افزایش بیش از 10 هزار تن ماهی پرورشی در قفس در سال جاری میزان تولید در این بخش 20 درصد افزایش می یابد.
وی گفت: اراضی کشاورزی استان بوشهر 315هزار هکتار وسعت دارد که سالانه یک میلیون و 422هزار تن معادل 1.2درصد از سرجمع تولیدات کشاورزی کشور را تولید می کند.
منوچهری افزود: این استان پارسال 147هزار تن محصولات کشاورزی شیلاتی، خرما، سبزی و صیفی به ارزش 348 میلیون دلار به خارج از کشور صادر کرده است.
وی یادآور شد: در زمان حاضر 16درصد از جمیت شاغل استان بوشهر معادل 44هزار و 392 بهره بردار در بخش کشاورزی فعالیت می کنند.
وی اظهار داشت: همچنین در زمان حاضر سه هزار و 840 تن ظرفیت تولید ماهی در قفس در دریا و سد در استان بوشهر فراهم شده که تلاش می شود امسال این ظرفیت به هفت هزار تن افزایش یابد.
6047/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.