به گزارش ایرنا، سیدعلی پاک نژاد یکشنبه شب در جلسه شورای برنامه ریزی استان بوشهر ویژه شهرستان گناوه افزود: موقعیت جغرافیایی و اقلیمی متناسب با بهره مندی از ظرفیت ساحل و دریا، رودخانه و اراضی مستعد در بخش کشاورزی نیازمند برنامه ریزی جامع و اقدامات حمایتی برای شکوفایی و توسعه بیشتر است.
وی با بیان اینکه در حوزه دریانوردی وجود 2 بندر گناوه وریگ و فعالیت بیشترین شناور سفاری در استان بوشهر در این بندرها باعث رونق تجارت دراین شهرستان شده است، گفت: در کنار رونق تجاری، توسعه بازار بصورت فعال از دیگر فرصت های این شهرستان است که سهم زیادی در اشتغال مردم داشته است.
فرماندار گناوه افزود: رونق بازار و وجود ساحل ماسه ای در این شهرستان نقشی مهم در جذب و استقبال گردشگران در طول چندسال اخیر داشته است.
وی، حمایت از حوزه گردشگری را از برنامه های دولت تدبیر و امید در این شهرستان عنوان کرد و گفت: طرح های با اولویت و تقویت زیرساخت ها و حمایت از طرح های گردشگری توسط بخش خصوصی در حوزه ساحل با محوریت روستاهای ساحلی و بوم گردی ازطریق تسهیلات روستایی بصورت ویژه در دستور کار است.
پاک نژاد اظهارکرد: در حوزه شیلات و کشاورزی نیز شهرستان قطب آبزی پروری استان بوشهر است و تولید گوشت سفید، صیفی جات و سایر محصولات از دیگر مزیت های این بخش است.
وی گفت: ایجاد شهرک شیلاتی در حوزه بخش ریگ با ظرفیت 2500 هکتار در حوزه آبزی پروری، ایجاد واحدهای تولیدی در حوزه کشاورزی در روستاهای چهارروستایی، چهارمحال، پوزه گاه و روستاهای بخش مرکزی، فعالیت در حوزه صنایع دستی در شهرستان بویژه روستای شول، جزیره جنوبی و شمالی و چهارروستایی، پیشنهاد ایجاد شهرک کشاورزی با محوریت گلخانه در بخش ریگ به وسعت 25 هکتار با سرمایه گذاری بخش خصوصی از دیگر ظرفیت های مناسب برای شتاب بخشی در توسعه این منطقه به شمار می آید.
فرماندارگناوه ادامه داد: در زمینه توسعه سیاسی این شهرستان گام های موثری برداشته شده که فضای باز سیاسی و فراهم کردن زمینه برای فعالیت های حزبی، برگزاری نشست با حضور مسئولان و اعضای دفاتر احزاب با موضوع توسعه، ایجاد زمینه برای مشارکت رسانه ها به عنوان رکن چهارم دموکراسی و انعکاس مسایل و کمبودها از آن جمله است.
وی، صدور پروانه فعالیت برای هفت انجمن مردم نهاد و حمایت از برنامه های آنها، ایجاد زمینه مشارکت داوطلبانه و سازمان یافته شهروندان برای پیگیری مطالبات عمومی، اجرای طرح نشاط اجتماعی، حمایت ویژه از برگزاری کنسرت ها و جشن های عمومی در مناسبت های مختلف و طرح توان افزایی و تاب آوری اجتماعی بانوان در شهرهای گناوه و ریگ از عمده برنامه های توسعه اجتماعی در این شهرستان است.
پاک نژاد بیان کرد: اختصاص اعتبار لازم به حوزه های بهداشت و آموزشی، حمایت از فعالیت های ورزشی اعم از همگانی و قهرمانی و اختصاص اعتبار برای تکمیل طرح های نیمه تمام و حمایت از زنان سرپرست خانوار از طریق پشتیبانی از انجمن های فعال این حوزه از دیگر اقدامات در زمینه توسعه اجتماعی این شهرستان است.
وی گفت: در زمینه توسعه فرهنگی نیز نگاه خاصی شده که حمایت از برنامه های مذهبی و قرآنی، جشنواره های هنری، انجمن ها و گروه های هنری و هنرمندان، ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی با اجرای طرح روستای دوستدار کتاب بخشی از آن است.
فرماندارگناوه افزود: حرکت به سمت تنوع بخشی به اقتصاد و کاهش تدریجی وابستگی اشتغال و معیشت شهروندان ازطریق دریانوردی سنتی و گرایش به تجارت دریایی نوین، جذب و هدایت سرمایه گذاری و تسهیلات اشتغالزایی به سمت گردشگری، حمایت از بنگاه ها و کارگاه های تولیدی موجود با شناخت و رفع موانع فعالیت آنان و تقویت نقش صنایع دستی از عمده برنامه های توسعه اقتصادی این شهرستان است.
شهرستان گناوه با 103 هزارنفر جمعیت از شهرستان های گردشگرپذیر و فعال تجاری استان بوشهر است.
6164/6043**
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.