به گزارش ایرنا، زنان به عنوان نیمی از جمعیت مسئولیت خطیر تربیت نسل آینده جامعه را بر عهده دارند و برای موفقیت در این وظیفه مهم و اساسی به سلامتی جسمی و روحی روانی نیاز دارند که ورزش و تفریح می تواند یکی از ارکان سلامتی آنها به شمار آید.
همچنین توسعه زندگی ماشینی و شهری باعث شده تا زنان برای حفظ سلامتی خود بیشتر به ورزش روی بیاورند و علاقه فراگیری رشته‌های مختلف ورزشی در میان این قشر در سال‌های اخیر رشد چمشگیری داشته باشد، طوریکه فضاهای موجود ورزشی کشور که بیشتر شرایط مردانه دارد برای حضور زنان کافی و مناسب نباشد.
زنان مانند مردان فرصت و امکان ورزش کردن در همه فضاها را ندارند و بیشتر ملزم به استفاده از سالن‌های سرپوشیده هستند که در بیشتر شهرستان ها از جمله گناوه این امکان برای آنان یا موجود نیست و یا بسیار کم است که آن هم به دلیل محدودیت‌ها و نبود قوانین تعریف شده، دسترسی به آنها را در بیشتر اوقات غیرممکن می‌کند.
بانوان گناوه براین باورند که اگر فضا و امکانات ورزشی مورد نیاز در دسترس آنها قرار گیرد با توجه به استعدادها و توانمندی های زیاد این قشر می توانند در عرصه های ورزش قهرمانی و حرفه ای برای کشور و منطقه افتخار آفرین باشند و در ورزش همگانی نیز برای سلامتی خود و جامعه تلاش کنند.
یکی از بانوان گناوه ای گفت: تغییر فرهنگ جامعه و آشکارشدن جایگاه زن، سبب تقویت حضور این قشر در جامعه ورزشی شده به گونه ای که در بسیاری از میدان های ملی و بین المللی به موفقیت های چمشگیری نایل شدند.
محدثه عرب زاده افزود: در این شهرستان نیز بانوان مستعد فراوانی وجود دارد که قابلیت و توانایی درخشش در رشته های مختلف ورزشی را دارند که شکوفایی آنها نیازمند ایجاد فضاهای مناسب ورزشی است که همت مسئولان را می‌طلبد.
وی اضافه کرد: بانوان و مردان باید به صورت مساوی از بودجه، امکانات و سالن‌های ورزشی استفاده کنند و در سیاست‌گذاری‌ها به گونه‌ای رفتار شود تا انگیزه حضور بانوان در اماکن ورزشی افزایش یابد.
عرب زاده بیان کرد: بانوان این شهرستان علاوه بر نداشتن فضایی اختصاصی برای ورزش کردن، از بوستان های مجهز نیز بی‌نصیب ماندند و سهم آنان جز نظاره‌گری چیز دیگری نیست.
دیگر بانوی گناوه ای گفت: بانوان این شهرستان با مشکلات و کمبودهای فراوانی روبرو هستند که پرداختن به همه آنها در یک برهه زمانی نتیجه ای حاصل نخواهد شد و باید اولویت ها مدنظر و در تامین آنها شود.
نرجس عباسپور افزود: سالن اختصاصی یکی از مهم ترین نیازهای بانوان در این شهرستان است که از آن محروم هستند و باید در اولویت قرار گیرد.
مسئول کمیسیون فرهنگی، ورزشی ، گردشگری و بانوان شورای اسلامی شهر گناوه گفت: امروز زنان همپای مردان در جامعه نقش موثر و سازنده ای ایفا می کنند که پرداختن به ورزش بخشی از آن است.
فاطمه اسماعیلی افزود: باتوجه به اینکه بانوان در محیط داخل و بیرون خانه مسئولیت های سنگینی برعهده دارند نیاز به بنیه سالم و نیرومند دارند که پرداختن به ورزش کمک شایانی به آنان خواهد کرد.
وی بیان کرد: با توجه به اینکه 2 عضو شورای اسلامی این شهر زن هستند در نشست ها و برنامه ریزی ها، مطالبه و خواسته های این قشر همواره مطرح می شود.
اسماعیلی گفت: شورا برنامه های دراز مدت و کوتاه مدتی را برای ورزشکاران زن و مرد پیش بینی کرده که احداث بوستان سلامت و پلاژ، کمک به اعزام تیم ها و نفرات در رقابت های داخلی و بین المللی و تشویق ورزشکاران مدال آور بخشی از آنهاست.
مسئول کمیسیون فرهنگی، ورزشی، گردشگری و بانوان شورای اسلامی شهر گناوه افزود: احداث سالن اختصاصی ورزشی و چندمنظوره برای بانوان در این شهرستان در دستور کار مسئولان قرار گرفت و کلنگ زنی نیز انجام اما بدلایلی متوقف شده که دردست پیگیری است.
مسئول امور ورزش بانوان گناوه گفت: نداشتن سالن اختصاصی و نبود منابع درآمد زا برای توسعه ورزش قهرمانی و همگانی از عمده مسایل و مشکلات بانوان این شهرستان است.
خدیجه دشتی افزود: باوجود مشکلات موجود، بانوان به ورزش اهمیت خاصی قایل و هم اینک در 18 رشته ورزشی فعالیت دارند.
وی، تعداد بانوان ورزشکار سازمان یافته این شهرستان را 2 هزار و 200 نفر اعلام کرد و افزود: در زمان حاضر سه ورزشکار بانوی این شهرستان در حال آماده سازی خود برای حضور در مسابقات آسیایی جاکارتا هستند.
رئیس اداره ورزش و جوانان گناوه گفت: فراهم کردن فضای اختصاصی برای بانوان ورزشکار این شهرستان در اولویت قرار دارد و دراین راتباط رایزنی های فراوانی انجام و مقررشد که یک سالن اختصاصی چندمنظوره ورزشی برای این قشر احداث شود.
رحمان عمادی افزود: در این ارتباط جانمایی این مجموعه در زمینی به مساحت یک هکتار انجام و مراحل پایانی تملک زمین در دست اجراست.
وی گفت: برای احداث این مجموعه باظرفیت یکهزار نفر 45 میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده که 15 میلیارد آن با پیگیری نماینده حوزه انتخابیه توسط وزارت نفت و مابقی از اعتبارات شهرستانی اختصاص می یابد.
رئیس اداره ورزش وجوانان گناوه بیان کرد: باتوجه به گرایش و علاقه روز افزون بانوان این شهرستان به رشته های ورزشی مختلف، این اداره برای فعالیت آنان نیمی از مکان های موجود را درنظر گرفته است.
وی گفت: براساس برنامه ریزی صورت گرفته از پنج سالن موجود ورزشی، استفاده بانوان نیز در اولویت قرار دارد و در ساعاتی مشخص در روز از آن استفاده می برند.
عمادی، احداث خوابگاه ورزشکاران را که از خواسته های بحق و نیازهای ضروری در این شهرستان بود از مهم ترین طرح های ورزشی عنوان کرد وگفت: این طرح در اردیبهشت امسال باحضور وزیر ورزش وجوانان به بهره برداری رسید.
وی یادآورشد: از این مکان برای میزبانی مسابقات کشوری و استانی ازجمله برای رشته های ورزشی بانوان استفاده خواهد شد.
شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر دارای 103 هزار نفر جمعیت است.
6164/6043**
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.