به گزارش ایرنا، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری روز چهارشنبه در آئین سوگواری سالروز شهادت مولای متقیان حضرت علی(ع) در مسجد امام حسن مجتبی(ع) بوشهر افزود: کج روی و همراهی نکردن با ولایت از دیگر رنج های امیرالمومنین (ع) است.
وی اظهار کرد: حضرت علی بن ابی طالب(ع) از نظر شخصیت اجتماعی، معرفتی، عرفانی، مدیریتی، سیاسی و دیگر حوزه‌ها تجلی صفات خداوندی است.
صفایی بوشهری گفت: امام علی(ع) از جریان خواص بی‌ بصیرت و خودگرا و غیرهمراه رنجش خاطر داشتند چراکه جبهه خواص بی بصیرت ضربات مهلکی به نظام اسلامی علوی وارد کرد.
وی اضافه کرد: خواص بی‌ بصیرت خود را عاقل و با فهم می‌ دانستند این درحالی است که این افراد امیال دنیوی از جمله شهوت، شهرت‌، ثروت و اموال دنیایی دنبال می‌ کردند و از خدا بی‌ ‌خبر بودند.
امام جمعه بوشهر اضافه کرد: مردم و ملت‌های آن زمان از ظلم پادشاهان هراس داشتند در حالی که امام علی(ع) از خواص بی بصیریت جامعه خوف داشتند که چه ظلم‌هایی به جامعه اسلامی وارد کردند.
صفایی بوشهری گفت: چون خواص در جامعه اثرگذار هستند با موج سواری آنان، جامعه را دچار تزلزل و بحران می‌ کنند و این مهم سبب رنجش امام علی(ع) شده بود.
وی ادامه داد: خواص بی‌ بصیریت از نماز نخواندن امام علی(ع) در جامعه اسلامی سخن می‌گفتند در حالی که این امام همام عین عبادت بود.
صفایی بوشهری افزود:زندگی علی‌وار(ع) با ولایت‌مداری و توجه به منویات رهبرمعظم انقلاب اسلامی محقق می ‌شود.
امام جمعه بوشهر گفت: تنها راه نجات جامعه اسلامی ولایت‌مداری است که در این راستا توجه به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی باید سرلوحه کار همه مردم و مسئولان باشد.
6047/6045
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.