به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمد حسن پاکراه بعد از ظهر دوشنبه در بیست و نهمین سالگرد بزرگداشت امام (ره) افزود: امام خمینی (ره) با بینش بالای سیاسی و قاطعیتی که داشت توانست تنها با توکل بر خدا و پشتیبانی مردم شوکت و عظمت رژیم ستم شاهی را بشکند.
وی اظهار کرد: در شرایطی که خیلی از افراد با سالها درس خواندن در رشته های سیاسی باز هم قدرت حرکت در مسائل سیاسی را ندارند اما امام راحل با بصیرت سیاسی و اعلامیه های خود حکومت ستم شاهی را سرنگون کرد و در مقابل زیاده خواهی های استکبار جهانی ایستاد.
پاکراه بیان کرد: قبل از انقلاب عده ای از گروهک ها به شیوه های مختلف برای انجام کارهای خود از علما تائیدیه می گرفتند اما امام راحل با آن فقاهت و بینش سیاسی خود به این تشکیلات تائیدیه ندادند.
وی معنویت گرایی، اخلاق و جامعیت امام راحل در مسائل فقه، اصول، تفسیر، اخلاق و عرفان را از جمله ویژگی های امام راحل معرفی کرد که توانست آن استقبال و بدرقه خیره کننده را برای خود در کشور جمهوری اسلامی رقم بزند.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت: مراسم 14 خرداد در استان بوشهر در قالب سخنرانی، محفل انس با قران، شب شعر و مسابقه کتاب‌خوانی با محوریت تبیین وصیت نامه امام(ره) برگزار می‌شود.
نصرالله شفیعی افزود: 14 خرداد در اذهان همه مردم به ویژه مسلمانان و ملت ایران اسلامی همواره زنده است و برنامه‌های سالگرد ارتحال این بزرگ مرد قرن اخیر هر سال باشکوه‌تر از سال‌های قبل برگزار می‌شود.
وی تاکید کرد: مراسم 14 خرداد در سایر شهرستان‌های استان بوشهر روحانیون و استادان حوزه در مصلاهای جمعه، حسینیه‌ها و مساجد اندیشه‌های امام بزرگوار را تبیین می‌کنند.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان بوشهر با اشاره به برنامه‌های سالگرد قیام 15 خرداد در استان بوشهر گفت: 15 خرداد 1342 به عنوان آغاز نهضت اسلامی مردم در تاریخ ایران جایگاه خاصی دارد.
6047
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.