به گزارش ایرنا، علی رزمجو روز شنبه در نخستین نشست هماهنگی کنگره سرداران و شهدای استان بوشهر افزود: نخستین کنگره بزرگ شهدای استان بوشهر سال 1383 در بوشهر برگزار شد.
وی اظهار کرد: کنگره سرداران و شهدای استان بوشهر از شورای سیاست گذاری و ستاد اجرایی تشکیل شده که در شورای سیاست‌گذاری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر و در ستاد اجرایی استاندار به عنوان رئیس ستاد و فرمانده سپاه به عنوان دبیر ستاد حضور دارند.
فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر بیان کرد: کنگره شهدا بر اساس اعلام کشور 20 کمیته دارد اما بر اساس نیاز و صلاحدید استانی تعداد کمیته ها تغییر می کند.
رزمجو گفت: تولیدات ماندگار فرهنگی، ساخت آثار ماندگار نمادین مثل دهکده مقاومت، باغ موزه دفاع مقدس، تحقیقات علمی و پژوهشی، بازدید، گردهمایی و تجلیل ها، برگزاری جشنواره ها و مراسم یادمان های شهدای شهرستان ها و اقشار مختلف، تبلیغات وفضاسازی در سطح ملی و استانی از جمله کارهایی است که باید تا زمان برگزاری کنگره انجام شود.
فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر اضافه کرد: برپایی نمایشگاه، معرفی نقش استان بوشهر در جنگ تحمیلی، جمع آوری آثار شهدا، فعالیت های فضای مجازی، انعکاس مطبوعاتی کنگره و برگزاری کنگره از دیگر مواردی است که باید در مدت باقیمانده انجام شود.
استاندار بوشهر گفت: مردم و رزمندگان این استان در هشت سال دفاع مقدس همواره برای دفاع از نظام اسلامی دلاورمردانه ایستادگی کردند و بوشهر از استان های استثنایی در عرصه هشت سال دفاع مقدس است.
عبدالکریم گراوند افزود: برگزاری کنگره ها و یادواره شهدا بهترین فضا برای خنثی سازی هجمه ها علیه نظام اسلامی است.
وی بیان کرد: برگزاری کنگره سرداران و شهدای استان بوشهر کاری بزرگ و مهم است و باید طبق برنامه ریزی برای اجرای این کنگره تمرکز کنیم تا کاری ماندگار انجام شود.
استاندار بوشهر بیان کرد: با توجه به تجارب قبل و ظرفیت کنونی در استان بوشهر، کمیته های کنگره باید فعال تا با توجه به بزرگی کار، همه برنامه ها بر اساس یک برنامه و تقویم زمان بندی اجرایی شود.
گراوند بیان کرد: دستگاه های عضو کمیته هم باید با استفاده از بودجه های فرهنگی خود در این عرصه مهم وارد شوند.
استاندار بوشهر گفت: ضمن برگزاری جلسه مشترک با شورای سیاست گذاری، تلاش شود برنامه ای در شان و جایگاه شهدا تدوین شود.
وی تاکید کرد: جلسه های کارشناسی و تخصصی کمیته های کنگره بعد از ماه مبارک رمضان برگزار و تقویم جلسه ها تا زمان برگزاری کنگره هم تهیه شود.
استاندار بوشهر با بیان اینکه استان بوشهر و رزمندگان این استان در هشت سال دفاع مقدس همواره برای دفاع از نظام اسلامی دلاورمردانه ایستادگی کردند، گفت: استان بوشهر در دوران دفاع مقدس هم در عرصه دریا، زمین و هوا در مقابل دشمن ایستادگی کرده است.
گراوند به نقش جزیره خارگ در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: جزیره خارگ در دوران دفاع مقدس بارها بمباران شد و نماد مقاومت در برابر رژیم بعثی است.
6047/6043**
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.