به گزارش ایرنا، در این برنامه اعضای انجمن پس از بازدید میدانی از وضعیت خور، برای برون رفت این مکان گردشگری از وضعیت موجود هم اندیشی و راهکار ارایه دادند.
بازگشایی دهانه خور برای برقراری مجدد جریان جزر و مد و بکارگیری پکیچ فاضلاب در خروجی کانال های فاضلاب منتهی به این نقطه از عمده پیشنهادهای اعضای این انجمن بود.
این انجمن همچنین آمادگی خود را برای ایجاد کمربند سبز با کاشت نهال در حاشیه شمالی خور مرده شور اعلام کرد.
محمد تولیده رئیس حفاظت محیط زیست گناوه، آمادگی این اداره را برای هرگونه اقدامی که به تجدید حیات خور و سلامت عمومی بیانجامد اعلام کرد.
یکی از اهالی روستای مال خلیفه گفت: این نقطه درحالیکه در قرون گذشته قابلیت تردد و پهلوگیری شناورها را داشته و حتی گمرک نیز در مدخل جنوبی آن مستقر بوده هم اینک بخش های زیادی حریم این خور استحصال و لطمات جبران ناپذیری به اکوسیستم آن وارد شده است.
مسئول انجمن سبزاندیشان یاوران طبیعت گناوه به خبرنگار ایرنا گفت: مسدود شدن خور معروف به مرده شور با اجرایی شدن طرح احداث پل گردشگری، باعث آلودگی زیست محیطی و بهداشتی در این نقطه شده است.
غلامرضا نعمتی افزود: این خور که در هدایت سیلاب ها به دریا و زیستگاه پرندگان و آبزیان دریایی نقش حیاتی دارد، تا قبل از احداث پل گردشگری، جزر و مد دراین مسیر براحتی صورت می گرفت که با بسته شدن آن و تجمع فاضلاب های خانگی به یک معضل و تهدیدی برای آبزیان و ساکنان همجوار آن تبدیل شده است.
وی اظهارکرد: رشد زیاد و گستردگی جلبک های ایجاد شده و فزاینده حشرات و جوندگان موذی و همجواری اکوسیستم آلوده شده با مناطق مسکونی موجب مرگ و میر آبزیان و تهدید سلامتی و بهداشتی ساکنان همجوار آن شده است.
شهر ساحلی گناوه در شمال استان بوشهر بیشترین طول نوارساحلی این استان را دارا است.
6164/6043**
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.