به گزارش ایرنا،رضا اردکانیان روز پنجشنبه دربازدید از روند اجرای سد دالکی با تاکید بر حفظ استفاده از شیوه های صحیح مصرف آب گفت:اعتبار اولیه سد دالکی واقع در شهرستان دشتستان استان بوشهر پنج هزار و 400 میلیارد ریال است.
وی یادآورشد:سد دالکی درحفظ نخیلات منطقه و توسعه حیات مثمر در این منطقه نقش بسزایی دارد.
اردکانیان ادامه داد: انتظار است با تلاش ، پیگیری ها و نظارت نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی و استاندار هر چه زودتر مردم و کشاورزان شهرستان دشتستان از برکات این سد بهره مند شوند.
سد مخزنی دالکی بر روی رودخانه ای به همین نام از مصوبات سفر استانی رئیس جمهوری در سال 93 است که هم اینک در دست ساخت است .
این سد از نوع خاکی و به ارتفاع 120 متر است که در فاز نخست این پروژه احداث فرازبند (ارتفاع 60 متر و حجم خاکریزی 580,000 متر مکعب- کانال هدایت آب به ورودی تونلها و سامانه خروجی)، تونل های انحراف آب (به طول های 738 و 840 متر (به همراه شفت آبگیر و دهانه های ورودی و خروجی با پوشش بتنی)) و پل بزرگ بتنی به طول 126 متر (شش دهانه بیست و یک متری) با عرض 8 متر در دست ساخت است.
هدف از اجرای این پروژه احداث سامانه انحراف آب و تأمین آب مورد نیاز 13 هزار هکتار از نخلستان های موجود دالکی، دهقاید، منطقه وحدتیه و بخش سعدآباد و بخشی از حقابه رودخانه حله است.
در سفر یک روزه وزیر نیرو عملیات اجرایی سدهای خائیز و دشت و پلنگ، و خط انتقال آب سد باغان به جم آغاز شد.
7213/6045
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.