به گزارش ایرنا، عبدالکریم گراوند روز پنجشنبه در نشست بررسی مشکلات صنعت آب و برق کشور با حضور وزیر نیرو افزود: با تدبیر و عقلانیت مسئولان وزات نیرو در ارتباط با حوزه آب در این چند سال قدم هایی بزرگ و اساسی برداشته شده است.
وی بیان کرد: در سال 95 سه میلیارد و 200 میلیون مترمکعب روانه دریا شد که با احدث سدهای آغاز شده در استان و پیش بینی طرح های جدید این رقم به میزان چشمگیری قابل کاهش است.
گراوند یادآورشد: اکنون در بوشهر و کنگان برای 20 هزار مترمکعب آب تولیدی آبشیرین کن های این دو شهرستان دولت سالانه برای خرید آب 400 میلیارد ریال پرداخت می کند.
وی ادامه داد: استان بوشهر از لحاظ شرایط اقلیمی در وضعیت خشک و نیمه خشک قرار دارد و این امر ایجاب کرده بیش از پیش برای سازگاری با کم آبی تلاش کنیم.
گراوند افزود: در این ارتباط بسته سازگاری استان بوشهر با کم آبی تدوین شده و بزودی تقدیم مسئولان ذیربط می شود.
وی در ادامه با تاکید به ساماندهی فاضلاب در استان بوشهر داد: پروژه ساماندهی فاضلاب شهرهای بوشهر، گناوه و دیلم اکنون در حال انجام است و انتظار داریم عملیات اجرایی این پروژه مهم در سایر شهرهای ساحلی استان بوشهر نیز آغاز شود.
گراوند اظهارداشت: از وزارت نیرو انتظار است در ارتباط با ساماندهی فاضلاب استان بوشهر نگاهی ویژه داشته باشد زیرا تحقق نشدن این کار منجر به تهدید معیشت و زندگی مردم است.
وی ادامه داد: زندگی مردم استان بوشهر پیوندی ناگسستنی با دریا دارد که این امر ساماندهی فاضلاب شهرهای ساحلی با هدف آلوده نکردن دریا را بیش از پیش ضرورت بخشیده است.
گراوند افزود: در استان بوشهر که آب شرب با مشقت فراوانی تامین می شود استفاده از آب برای فضای سبز جایز نیست.
وی ادامه داد: بخشی از آب شرب استان بوشهر از شهرستان کازرون تامین می شود که در این راستا از یکی دو سال گذشته با هدف کمک به تامین آب استان بوشهر طرح نکاشت در این شهرستان اجرا می شود که در قالب آن برای هر هکتار 140 میلیون ریال اعتبار به کشاورزان پرداخت می شود.
گراوند تاکید کرد: در اتباط با مصرف آب بیش از هر چیزی نیازمند فرهنگ سازی برای کاهش مصرف آب هستیم که تاکنون گام های موثری در استان برداشته شده است.
وی همچنین با اشاره به اختصاص 10 میلیارد ریال اعتبار برای پروژه مخزن ذخیره آب دیر اظهار کرد: این پروژه بعنوان یکی از مطالبه های مردم در هفته دولت امسال به بهره برداری می رسد.
7212/6045
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.