به گزارش ایرنا، در این آیین فرماندار دیر گفت: راه اندازی مرکز صدور گواهی مبدا کالا به منظور خدمات رسانی و تسهیل در امور صادرات و سرعت در کار بازرگانان است.
حمزه اعتماد افزود: در گذشته فعالان اقتصادی و بازرگانان برای انجام کار امور صادرات خود به مرکز استان رفت و آمد می کردند اما اکنون این کار در شهرستان با سرعت انجام می گیرد.
وی اضافه کرد: صادرات از بندر دیر به قطر رشد قابل توجهی داشته طوریکه در فروردین و اردیبهشت سال جاری 13 هزارتن مواد غذایی از این بندر به این کشور صادر شده است.
فرماندار دیر اظهارداشت: همچنین برای برطرف کردن موانع صادرات کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی با حضور مدیران دولتی و فعالان اقتصادی استان های فارس و بوشهر برای صادرات، محصولات تولیدی استان فارس از بندر دیر به عنوان شهرستان مبدا تشکیل شده و خروجی بسیار خوبی داشته است.
وی در ارتباط با خدمات صورت گرفته در حوزه توسعه زیرساخت های بندری گفت: توسعه اسکله، ساخت انبار، ایستگاه آتش نشانی، برج مراقبت، استقرار شناور آتشخوار و لایروبی بندر از اقدامات انجام شده در بندر به شمار می رود.
اعتماد اضافه کرد: این بندر زیرساخت های لازم برای صادرات و پهلوگیری شناور باری با تناژ بالا را دارد و در آینده قراراست سازمان بنادر و دریانوردی کشور طول اسکله این بندر را 200 توسعه دهد که در مجموع به 400 متر می رسد.
شهرستان دیر در فاصله 200 کیلومتری جنوب استان بوشهر قراردارد.
7207
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.