به گزارش ایرنا، طاهره شمشیری روز چهارشنبه در نشست علنی شورای شهر بوشهر افزود: با هدف پیش بینی تدابیر جدی برای جلوگیری از بروز حوادث طبیعی و غیر طبیعی مدیریت واحد شهری اقدامات موثری را انجام دهد.
وی بیان کرد: در این ارتباط باید یک' مرکز مدیریت بحران' به صورت جامع راه‌اندازی شود تا قبل از بحران، مسایل مرتبط رصد و اقدامات مورد نیاز اجرایی شود.
شمشیری با اشاره به استراتژیک بودن موقعیت شهر بوشهر ادامه داد: با توجه به وجود نیروگاه اتمی، گمرک، بندر و غیره راه اندازی مرکز مدیریت بحران شهرداری با هدف جلوگیری از وقوع حوادث ناگوار احتمالی و مصون ماندن از تهدیدات طبیعی و غیر طبیعی با رعایت قوانین بالادستی صورت گیرد.
وی ادامه داد: یکی دیگر از اهداف مهم مدیریت بحران تشکیل گروه های مردمی برای مقابله با بحران ها است که با بهره گیری از الگو های موفق در این حوزه می توان برنامه ریزی منسجم گروه های مردمی را در دل محلات تشکیل و با انتقال آموزش های لازم و تخصیص ابزار و امکانات کاربردی و ضروری گامی مهم در مواجهه با بحران های احتمالی برداریم.
شمشیری در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: احیای بافت تاریخی بایستی مورد توجه ویژه قرار گیرد.
عضو شورای اسلامی شهر بوشهر افزود: وجود معماری بسیار زیبا در بافت تاریخی این شهر به همراه ساختمان‌هایی که عمر آنها بیش از یک قرن است می تواند در توسعه صنعت گردشگری این بندر قدیمی نقش‌آفرین باشد.
شمشیری بیان کرد: برای احیای بافت تاریخی بوشهر که هویت فرهنگی، دینی و تاریخی این شهر است باید فعالیت کنیم و نگذاریم این بافت به فراموشی سپرده شود.
وی گفت: در این ارتباط پیشنهاد شده مانند سال های گذشته برای باز زنده سازی بافت و نه تخریب و بازسازی به سبک مدرن، جوایز خوش حسابی و مشوق های با شرایط بهتر از گذشته و با رعایت ملزومات قانونی رای بافت تاریخی و سنتی بوشهر اعمال شود.
7212/6043**
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.