به گزارش ایرنا، سعید زرین‌فر روز چهارشنبه در نشست کمیته توسعه شیلات و آبزی‌پروری استان بوشهر افزود:
زیرساخت‌های آبزی‌پروری با تحقق سیاست اقتصاد مقاومتی توسعه یافته و حل مشکلات فعالان این عرصه در دستور کار قرار دارد.
وی با تاکید بر حمایت از طرح‌های پرورش آبزیان ادامه داد: امسال وضعیت و شرایط آبزی‌پروری در بخش ماهی و میگو در استان بوشهر نسبت به سال گذشته بهبود و سطح اراضی پرورش میگو افزایش یافته است.
زرین فر اضافه کرد: برای جلوگیری از خسارت پرورش دهندگان میگو در زمان وقوع بحران بیماری و حوادث غیرمترقبه، بیمه اراضی پرورش میگو مورد تاکید قرار گرفته است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری بوشهر افزود: با توجه به بهبود شرایط پیش بینی می‌شود امسال شرایط پرورش میگو و ماهی در استان بوشهر نسبت به سال قبل افزایش و در زمینه صادرات اقدام های لازم انجام شود.
سال گذشته 15هزار تن میگوی پرورشی از سطح چهار هزار هکتار در استان بوشهر برداشت و بناست در سال جاری 2 سایت به مساحت 2هزار و 130 هکتار در رود شور گناوه و 700 هکتار در شیف مورد بهره برداری قرار گیرد.
همچنین تاسیس 2 سایت پرورش میگوی متراکم در روستای زیارت شهرستان دشتی به مساحت 80 هکتار و در بخش انگالی بوشهر به مساحت 40 هکتار از دیگر برنامه های استان بوشهر است.
با اجرای این طرح ها جهش خوبی در بخش تولید میگوی پرورشی خواهیم داشت.
همچنین پرورش ماهی در قفس از اولویت های استان بوشهر است و پارسال سه هزار و 840تن ظرفیت تولید (قفس های نصب شده در دریا) و امسال برای هفت هزار تن برنامه ریزی شده است.
استان بوشهر هم اکنون بیش از 60 درصد میگوی پرورشی کشور را تولید می کند.
6047/6043**
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.