به گزارش ایرنا، فرج الله شولی روز دوشنبه در نشست با دهیار روستای هلیله و بندرگاه از توابع شهرستان بوشهر افزود: با اجرای این برنامه آموزشی همه قشرهای مختلف جامعه به صورت یکسان از آموزش های فنی و حرفه ای بهره مند می شوند.
وی اضافه کرد: آموزش‌های فنی وحرفه‌ای مجموع آموزش‌های نظری وعملیاتی است که با هدف ارتقای دانش افراد، ایجاد مهارت‌های لازم و به فعلیت رساندن استعدادهای نهفته درمتقاضیان اجرا و مهارت آموزان را برای احراز شغل، حرفه وکسب وکار در مشاغل گوناگون تا سطوح مشخص آماده وتوانایی آنان را برای انجام کار وفعالیت درحرفه های مختلف افزایش می ‌دهد.
وی، بهبود شاخص های زندگی درمناطق حاشیه ای را منوط به توانمند سازی مهارتی ساکنان این مناطق دانست و گفت: برای حل مشکلات ساکنان سکونتگاه های غیررسمی باید اشتغال را دراولویت قرارداده و پس ازمهارت آموزی و توانمندسازی به سمت بازاریابی برای فروش محصولات تولیدی آنها گام برداشت.
شولی، رشته های ارائه شده برای سکونتگاه های غیر رسمی را خیاطی، کامپیوتر، قالی بافی، پروش گیاهان دارویی، پرورش قارچ و سایر رشته های بازارمحور و زود بازده عنوان کرد.
وی تاکید کرد: آموزش مهارت فنی وحرفه‌ ای می تواند در رشد اقتصادی و تولیدات ملی، گسترش آموزش های عدالت محور، افزایش بهره‌ وری، کاهش هزینه‌ های تولید، رفاه اجتماعی و امید به زندگی دربین جوانان راهگشا باشد.
در این نشست بر برگزاری دوره های آموزشی بازار محور و زود بازده برای توسعه مشاغل خانگی در سکونتگاه های غیر رسمی تاکید شد.
6047/6043**
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.