به گزارش ایرنا، اسماعیل کاظمی روز یکشنبه در نشست با مسئولان روابط عمومی و رسانه های شهرستان گناوه افزود: دولت تدبیر و امید این باب را در جامعه باز کرد که مردم از اطلاعات مورد نیاز خود که حق آنان است بصورت آزاد دسترسی و برخودار شوند.
وی اظهارکرد: : دراین ارتباط دولت، آیین نامه ای را به دستگاه های اجرایی ابلاغ کرده که براساس آن عملکردها در استان رصد و ارزیابی می شود.
مدیرکل روابط عمومی استانداری بوشهر ادامه داد: سامانه ای نیز دراین ارتباط در وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی راه اندازی شده که در استان نیز انجام و مسئولیت آن را با حکم استاندار برعهده دارم.
وی گفت: در این سامانه هر شهروندی که مطالب و اطلاعاتی نیاز داشته باشد وارد و تقاضای خود را مطرح و ثبت می کند و ظرف 10 روز نیز همه دستگاه های اجرایی موظف و مکلف به پاسخگویی به اطلاعات خواسته شده آنان بجز مسایل محرمانه و طبفه بندی هستند.
کاظمی افزود: شورای هماهنگی روابط عمومی در استان بوشهر باحضور همه مسئولان روابط عمومی با پنج کمیته زیرمجموعه تشکیل شده که یکی از آنها آموزش است.
وی گفت: بحث آموزش در برنامه های شهرستانی قرار خواهد گرفت که متناسب با نیازهای اعلام شده برگزار و اعتباراتی بدین منظور اختصاص خواهد یافت.
مدیرکل روابط عمومی استانداری بوشهر با بیان اینکه روابط عمومی باید بر همه هنرها و تخصص های حوزه کاری خود اشراف داشته باشد، افزود: مسئولان روابط عمومی باید بطور دقیق آن چیزی را که جامعه می طلبد، ببینند، دریافت کنند و به دستگاه خود انتقال دهند و کارکرد و پاسخ مدیریت را بصورت شفاف و دقیق در چارچوب مقررات منعکس و بازخورد آن را مدنظر قرار دهند.
وی بیان کرد: کار روابط عمومی تنها خبر و اطلاع رسانی صرف نیست بلکه کارکرد چندوجهی دارد و باید هنرمندانه و هوشمندانه همه موضوعاتی را که جامعه انتظار دارد رصد و دنبال کند.
کاظمی گفت: امروزه شنیدن صدای مردم بسیار سخت نیست و با توجه به وجود و تنوع پیام رسان و شبکه های اجتماعی مطالبه و خواسته های مردم جمع آوری، بسته بندی و به مدیریت ها انتقال دهیم تا در تصمیم سازی های بعدی سهیم باشیم.
وی اظهار کرد: مردم وقتی مشاهده کنند مجموعه ای خواست آنان را دنبال می کند بطور یقین با آنان ارتباط مستمر و مفید برقرار می کنند.
مدیرکل روابط عمومی استانداری بوشهر افزود: مسئولان روابط عمومی باید نسبت به شغل خود علاقمند و آشنایی به کار و تعریف درستی از آن داشته باشند تا موفق عمل کنند.
وی گفت: استفاده از همه ظرفیت ها از جمله سازمان های مردم نهاد، شوراها، هنرمندان، فرهنگیان و ورزشکاران و هم افزایی در بین روابط عمومی ها ضرورت دارد.
مدیرکل روابط عمومی استانداری بوشهر اظهار کرد: روابط عمومی فرمانداری گناوه از روابط های عمومی فعال و قوی در استان است که با سیاست های کاری آشنا و عملکرد خوبی از جمله در زمینه انعکاس اخبار بموقع به مردم داشته است.
فرماندار گناوه گفت: روابط عمومی، بازوان خوبی برای مدیران هستند که همپا و همراه با آنان گام برداشته و در ارایه خدمات دولت که همان خدمات نظام است مجدانه تلاش کنند.
سیدعلی پاک نژاد افزود: هرچه خدمات دولت را که گسترده بوده به مردم ارایه دهیم خدمات نظام را برجسته تر کرده ایم.
وی، آزاد بودن رسانه ها در نشر خبر را از افتخارات دولت دانست و گفت: از روابط عمومی های ادارات این شهرستان انتظار داریم که در انعکاس خدمات و فعالیت های حوزه های کاری خود به رسانه ها و مردم بخوبی عمل کنند.
فرماندارگناوه اظهارکرد: دوری از رویکردهای سیاسی مخرب و حاشیه سازی، ارایه مشاوره و راهنمایی به مدیران، تقویت ارزش های انسانی، ارایه عملکرد دولت از طریق فضای مجازی و رسانه ها، پرداختن به مطالب تحلیلی و پل ارتباطی بین مردم و مسئولان از جمله وظایف و ویژگی های روابط عمومی ها است که باید مدنظر خود قرار دهند.
دراین نشست، روابط عمومی شهرداری و آموزش و پرورش به عنوان روابط عمومی نمونه شهرستان گناوه معرفی و از مسئولان روابط عمومی ادارات تجلیل شد.
شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قراردارد.
6164/6043**
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.