محمد سلامت بخش روز پنجشنبه در حاشیه نشست هم اندیشی اعضای صنف استادان حق التدریسی استان بوشهر در گفت و گو با ایرنا افزود: به دلیل حجم قابل توجه استادان حق التدریس تبدیل وضعیت آنها قابل تحقق نیست.
وی بیان کرد: با وجود اینکه انتظار نداریم همه حق التدریسی ها عضو هیات علمی دانشگاه ها شوند ولی امیدواریم که در عضو گیری برای هیات علمی دانشگاه، عدالت در مورد آنها رعایت شود.
سلامت بخش ادامه داد: از طریق مجلس شورای اسلامی، دولت و بویژه بخش خصوصی پیگیری هایی برای حمایت از جامعه حق التدریسی کشور در دست اجراست.
وی افزود: از مسئولان انتظار داریم از استادان حق التدریسی بعنوان مشاور استفاده و در صورت داشتن طرحی با قابلیت اجرا آن طرح ها را به این استادان واگذار کنند.
سلامت بخش تاکید کرد: نباید نگاه استادان حق التدریسی کشور تنها معطوف به عواید حاصل از فعالیت حق التدریسی باشد.
وی با اشاره به در دستور کار بودن واگذاری برخی از واحدهای دانشگاه های علمی کاربردی کشور اظهار داشت: در این ارتباط تعاونی استادان یک ظرفیت ارزشمند است که باید مورد توجه قرارگیرد.
سلامت بخش ادامه داد: در صورت تحقق این مهم استادان حق التدریسی می توانند با گرفتن مدیریت و یا سهام دار شدن در دانشگاه های یاد شده مورد حمایت واقع شوند.
وی با اشاره به برگزاری همایش ملی استادان حق التدریسی اظهار کرد: این همایش در آینده نزدیک با حضور یکهزار استاد حق التدریسی سراسر کشور و با رویکرد چاره اندیشی برای مسائل و مشکلات فراروی استادان یاد شده برگزار می شود.
سلامت بخش اظهار کرد: تعریف شورای راهبردی استادان حق التدریسی عضو انجمن های استانی از دیگر برنامه های پیش بینی شده برای استادان حق التدریسی است.
وی افزود: در ارتباط با بیمه استادان حق التدریس نیز تلاش هایی در دست اجراست تا بدون اعمال فشار به دانشگاه ها بیمه تکمیلی استادان محقق شود.
سلامت بخش گفت: در قالب برنامه های حمایتی از استادان حق التدریسی بطور متوسط می توان سالانه 100 تا 120 میلیون ریال به معیشت خانواده های آنها کمک کرد.
7212/6043**
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.