به گزارش ایرنا، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری روز دوشنبه در نشست شورای روحانیت اهل سنت استان بوشهر افزود: این اقدام و خروج احتمالی چند کشور دیگر لطمه ای به اقتدار ایران نمی زند بلکه آن کشورها را تضعیف و این اقدام هم نشان از انحراف و انحطاط آنان است.
وی اضافه کرد: برخی کشورها فکر می کنند با خروج آمریکا از برجام در ایران اتفاق خاصی می افتد این درحالی است که ایران با عزمی راسخ و همدلی بیش از گذشته در کنار رهبرمعظم انقلاب، دولت و ملت ایستاده است.
امام جمعه بوشهر در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ائمه جمعه اهل سنت استان بر عقلانیت اقتصادی و سیاسی، وحدت و همدلی شیعه و سنی، حمایت از کالای ایرانی و توجه بر کارآفرینی و اشتغال تاکید کنند.
صفایی بوشهری افزود: روحانیت شیعه و سنی استان بوشهر چنان حماسه ای از وحدت، همدلی و حمایت از نظام و ولایت رقم زده‌اند که در فضای ملی، بوشهر به استان وحدت، اخوت و ولایت مشهور شده است.
وی اظهار کرد: تفرقه و تشتت جز تضعیف اسلام و جبهه ایمان نتیجه ای ندارد و استکبار از دیرباز با این کار به دنبال ایجاد تفرقه بوده است و در این شرایط حساس برخی از کشورهای اسلامی هم به کشورهایی پیوسته‌اند که علیه اسلام هستند.
صفایی بوشهری گفت: رژیم صهیونیستی دشمن قسم خورده اسلام است اما با توطئه استکبار برخی کشورها به آن پیوسته و از مسلمانان جدا شده اند.
وی اضافه کرد: یکی از راهبردهای استکبار شکست وحدت و در مقابل هم قراردادن مسلمانان است و سپس ایجاد اتحاد بین سرکرده‌های جهان استکبار و برخی کشورهای اسلامی و در نهایت شکست اسلام است.
امام جمعه بوشهر افزود: با همان نگاه امام راحل جامعه ما انسجام پیدا کرد و با تاکید و هدایت‌های رهبر معظم انقلاب، طوری هستیم که این ساختار مستحکم وحدت مایه اقتدار نظام اسلامی شده است.
صفایی بوشهری یادآور شد: هر چه اسلام و ایران در صحنه منطقه‌ای و جهانی بدرخشد تهاجم استکبار بیشتر می شود.
وی بیان کرد: انقلاب اسلامی ایران آمد تا سیره و سنت رسول خدا را تحقق بخشد و هرچه این سیره و سنت مستحکم تر شود سنگ های دشمن و جهان استکبار بیشتر می شود.
امام جمعه بوشهر گفت: ائمه جمعه اهل سنت استان بوشهر بصیر، خوش فکر و جدی هستند و مردم نسبت به آنان اقبال خوبی دارند.
صفایی بوشهری خطاب به ائمه جمعه اهل سنت گفت: در خطبه‌ها و سخنرانی های خود پیرامون وحدت، همدلی و انسجام نظام توجه ویژه داشته باشید.
صفایی بوشهری بیان کرد: در مورد اوضاع اقتصادی توجه کنید که تحریم موضوع جدیدی نیست مقام معظم رهبری و مسئولان نظام معتقدند که تنها را اقتدار ایران در برابر تحریم های استکبار اقتصاد مقاومتی است.
وی بر ضرورت توجه به عقلانیت اقتصادی و سیاسی، حمایت از کالای ایرانی و توجه به کارآفرینی و اشتغال توسط ائمه جمعه اهل سنت تاکید کرد.
امام جمعه بوشهر اظهار کرد: دولت باید شرایط کار را فراهم کند بویژه در استان بوشهر که ظرفیت اقتصادی زیادی دارد و جوانان را باید به سمت تحصیل و کسب مهارت سوق دهیم.
صفایی بوشهری گفت: راه نجات اسلام، خدمت به انقلاب و تلاش و کوشش، حفظ وحدت در سایه ولایت است.
6047/6043**
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.