به گزارش ایرنا، فریدون حسنوند یکشنبه شب در نشست هم اندیشی مشکلات جزیره خارگ افزود: میزان دریافتی جزیره خارگ در ارتباط با عوارض آلایندگی و ارزش افزوده در مقطع کنونی بسیار اندک است.
وی بیان کرد: در این ارتباط استانداری و امور مالیاتی استان بوشهر می توانند با تعاملی درون استانی برای افزایش اعتبارات عوارض آلایندگی و ارزش افزوده شهرداری خارگ تلاش کنند.
حسنوند ادامه داد: حل مشکل فاضلاب جزیره خارگ نیز از مواردی است که بطور جدی آن را پیگیری می کنیم.
رئیس شورای اسلامی شهر خارگ گفت: این جزیره اداره آب و فاضلاب ندارد این در حالی است که تاکنون پیگیری های زیادی برای استقرار این اداره در خارگ انجام شده است.
مهدی باقری افزود: در سال 1387 طرح ناتمام فاضلاب جزیره خارگ را وزارت نفت با 80 میلیارد ریال اعتبار اجرا کرد که تاسیسات احداثی آن به دلیل نبود متولی مشخص اکنون در معرض فرسودگی قرار دارد.
وی اضافه کرد: مشخص شدن متولی برای این طرح می تواند به ساماندهی وضعیت فاضلاب جزیره خارگ کمک کند.
باقری اظهار داشت: سال گذشته با توجه به قانون تجمیع، عوارض دریافتی شهرداری خارگ در ارتباط با حق آلایندگی و ارزش افزوده تنها 2 میلیارد و 200 میلیون ریال بود که با توجه به ظرفیت های فراوان در این جزیره این اعتبار بسیار ناچیز است و باید زمینه افزایش آن فراهم شود.
مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران گفت: 50 درصد از آب مصرفی جزیره خارگ و بخشی از برق آن توسط این شرکت تامین می شود.
سید پیروز موسوی افزود: همه کلاس های فرهنگی و آموزشی حوزه های مختلف که در جزیره خارگ برگزار می شود 61 درصد ظرفیت آن به ساکنان جزیره خارگ اختصاص داشته که این آمار از افتخارات خود در خدمت به خارگی ها می دانیم.
وی افزود: پس از شهرهای تهران و اصفهان، خارگ سومین شهر کشور است که با تلاش های شرکت پایانه های نفتی ایران تفکیک پسماندهای شهری آن بطور کامل انجام می شود.
جزیره خارگ با 20 هزار نفر جمعیت از توابع شهرستان بوشهر بزرگترین پایانه صادرات نفت کشور است که در فاصله 57 کیلومتری شمال غرب بوشهر در آبهای خلیج فارس واقع است.
7212/6043**
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.