به گزارش ایرنا، سید مهدی مقدسی دوشنبه شب در نشست بررسی وضعیت صنایع دریایی استان بوشهر افزود: مجلس شورای اسلامی برای اینکه بتواند حمایت ویژه ای از صنایع دریایی کشور داشته باشد بر نحوه اجرای سند راهبردی نظارت کافی دارد.
وی بیان کرد: در این راستا 10 پیشنهاد حمایتی برای صنایع دریایی کشور تنظیم و به زودی در مجلس شورای اسلامی ارائه می شود.
مقدسی ادامه داد: در سال های گذشته برخی از شرکت ها برای تامین شناورهای موردنیاز خود از طریق کشورهای خارجی اقدام می کردند که با رایزنی های انجام شده این شرکت ها از این پس باید سفارش های خود را به تولیدکنندگان داخلی دهند.
وی اضافه کرد: از همسایگان شمالی 9 کشور محصور در خشکی هستند که با فراهم سازی زمینه اتصال آنها به آب های آزاد از طریق فعال سازی خطوط حمل و نقل جاده ای و ریلی می توان درآمد ترانزیت کشور را به میزان 35 میلیارد دلار افزایش داد.
مقدسی افزود: یکی از راه های تحقق این مهم احداث خط ریلی زاهدان-چابهار است که باید در دستور کاری جدی مسئولان ذیربط قرار گیرد.
رئیس کیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: کشور در شرایط جنگ اقتصادی تمام عیار قرار دارد و اتحاد و همدلی تنها راه نجات اقتصاد کشور است.
عزیز اکبریان افزود: در این ارتباط یکی از صنایع کاربر در کشور صنایع دریایی است که موظف به حمایت همه جانبه از این صنعت هستیم.
وی عنوان کرد: ممنوعیت خرید شناورهای خارجی و دست دوم از جمله اقدام های کمیسیون صنایع و معادن مجلس است که می تواند کمک بزرگی به صنایع دریایی کشور در بخش شناورسازی باشد.
اکبریان تاکید کرد: در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی باید با اقتدار عمل کرد تا با حمایت های دولت و مجلس به دستاوردهای مدنظر در این حوزه دست یابیم.
نمایندگان اعضای کمسیون صنایع و معادن مجلس شوری اسلامی روز دوشنبه در نشستی با مدیران شرکت صنایع دریایی ایران (صدرا) در بوشهر آخرین وضعیت این شرکت و راهکارهای رونق صنایع دریایی کشور را مورد بررسی قرار دادند.
شبس **7212/6047**1917
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.