به گزارش ایرنا، معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان بوشهر درآیین پایانی هفتمین جشنواره دانش آموزی نوجوان سالم و پنجمین جشنواره ابتکارهای و خلاقیت های استان بوشهر که همزمان برگزار شد گفت: در مجموع چهار هزار و 500 اثر دربخش های عکاسی، نقاشی، مقاله نویسی، فیلم کوتاه، شعر، ایده پردازی، روزنامه دیواری و فعالیت چند رسانه ای به دبیرخانه پنجمین جشنواره ابتکارات و خلاقیت های استان بوشهر رسید.
حسن قلندری افزود: پس از داوری این آثار 100 اثر مربوط به دانش آموزان مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم و 30 اثر از فرهنگیان در مرحله استانی به عنوان برتر انتخاب شدند.
وی اضافه کرد:نفراتی که در این جشنواره مقام های اول تا سوم را کسب کرده اند به مرحله کشوری آن راه می یابند.
قلندری در باره جشنواره نوجوان سالم گفت: با برگزاری جشنواره نوجوان سالم زمینه ای برای شناخت هرچه بهتر نیازهای واقعی جوانان و نوجوانان فراهم می شود.
وی اظهارکرد: با توجه به این که محور توسعه هر کشوری انسان سالم است، می طلبد با برگزاری این جشنواره ها نیازها و مشکلات اجتماعی مربوط به جوانان و نوجوانان را بشناسیم و برای حل آنها برنامه ریزی کنیم.
قلندری ادامه داد: جشنواره نوجوان سالم با موضوع 'چگونه در برابر آسیب های اجتماعی از خود مراقبت کنیم' در محورهای پیشگیری از گرایش به خشونت، دخانیات و سوء مصرف مواد مخدر و با هدف پیشگیری از رفتارهای پرخطر و ترویج شیوه های زندگی سالم برگزار شده است.
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: با توجه به آموزش های غیر رسمی اجرای این جشنواره گامی موثر در راستای زندگی سالم و پرهیز از رفتارهای پرخطر نوجوانان است.
وی افزود: با توجه به این که جوانان بیشترین تاثیر تغییرات مدرنیته را می پذیرند به همین دلیل خانواده ها باید با آسیب های نوپدید آشنا شوند.
قلندری با تاکید بر اینکه جوانان و نوجوانان باید در فضایی شاد که اخلاق در آن حاکم است، زندگی کنند اضافه کرد: واکیسینه کردن دانش آموزان در مقابل آسیب ها ضامن نشاط اجتماعی جامعه است و برای رسیدن به این امر توسعه فضاهای ورزشی ضروری است.
وی بیان کرد: در زمان حاضر استان بوشهر بیش از هشت فضای وزرشی ناتمام دارد که حدود هشت سال از احداث آنها می گذرد.
6047/6043**
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.