سخنگوی دولت گفت: دولت براساس سیاست‌هایی که در چارچوب اقتصاد مقاومتی ابلاغ شده با اقتدار به توسعه و عمران کشور می پردازد.

به گزارش ایلنا، محمد باقر نوبخت امروز در سفر به بوشهر با بیان اینکه حضور آمریکا در مدتی که برجام اجرایی می‌شود به جز شر، مانع‌تراشی و مزاحمت چیز دیگری نبوده، افزود: ساختار سیاسی جهان از سه شنبه‌شب شرایط جدیدی پیدا کرد. شاید این برای نخستین بار است که به‌صورت بسیار شفاف آمریکا با یک رژیم جعلی و ارتجاعی در یک‌طرف و همه دنیا به سمتی که موضع ایران است قرار گرفتند.

نوبخت با بیان اینکه آمریکا از شب‌گذشته خروج خود را آشکارتر کرد، افزود: آمریکا با این کار خود نشان داد رژیمی که داعیه نوعی مدیریت جهانی را دارد بسیار بی‌ثبات است و قدرت تصمیم‌گیری در آنجا مقطعی است. هیچ کشوری نمی‌تواند امروز به اعتبار اینکه با آمریکا به توافقی برسد برنامه خود را برآن اساس تنظیم کند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: این در حالی است که برای ایران که از یک ظرفیت بزرگ ملی و اتحاد داخلی برخوردار است موقعیتی فراهم شد که بتواند همچنان برنامه‌های توسعه‌ای خود را ادامه دهد. براساس تاکید رئیس‌جمهوری، سازمان‌های مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌ها و سازمان برنامه و بودجه کشور برنامه متناسب با شرایط خروج آمریکا از برجام را طراحی کرده است.

نوبخت افزود: ما بودجه را برای شرایط مختلف تنظیم و در شرایط جدید مشکلی نخواهیم داشت و به‌صورت عادی و با انسجام داخلی همه برای توسعه و عمران مناطق مختلف کشور گام برمی‌داریم.

وی درباره وضعیت ارزی کشور گفت: در زمان حاضر از نظر ارزی در شرایطی هستیم که منابع ما بیش از مصارف است. این نوسانی که پیش آمده در حال کنترل است. براساس آخرین گزارش‌ها تعدادی از کالاها و خدماتی که در گذشته در مجموعه ثبت سفارش‌های ارزی قرار نگرفته بود آنها هم در چارچوب رسمی قرار گرفتند. اگر بازهم کالا و خدمتی که مردم به آن نیاز داشته باشند تعریف نشده باشد در سامانه نیما و مدلی که برای تامین ارز وجود دارد شناسایی و برای آن ارز تنظیم می‌شود.

نوبخت با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی ما مشکلی نداریم، بیان کرد: در گذشته علاوه بر تحریم‌های آمریکا، اتحادیه اروپا و شورای امنیت نیز تحریم‌های مضاعفی علیه ایران اعمال می‌کردند اما امروز آمریکا تنهاست. با توجه به اعلام آمادگی اتحادیه اروپا در جلسه‌های مختلف به نظر نمی‌رسد ایران در شرایط جدید برجام مشکل خاصی داشته باشد. جمهوری اسلامی با سیاست اتکا به توان داخلی و اقتصاد درون‌زا که از ویژگی‌های اقتصاد مقاومتی است می‌تواند کشور را مانند گذشته اداره کند. آمریکا در ۴۰ سال گذشته چه وقت تحریمی علیه کشور ما نداشته که الان تصور شود این اقدام آمریکا می‌تواند شوکی به اقتصاد ما وارد کند.

وی اظهار داشت: امروز این افتخار را پیدا کردم که برای ابلاغ سلام دولت به مردم با دعوت مجمع نمایندگان و استاندری بوشهر برای هماهنگی و تشکیل ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی به این استان سفر کنم. دولت براساس سیاست‌هایی که در چارچوب اقتصاد مقاومتی ابلاغ شده با اقتدار به توسعه و عمران کشور می‌پردازد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.