به گزارش ایرنا، بهنام سعیدی روز چهارشنبه در کارگاه آموزشی و تمرینی اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران استان بوشهر افزود: به همین دلیل باید مدیران و مسئولان بخش های مختلف آمادگی های لازم در زمان خطر و حوادث را داشته باشند.
وی اضافه کرد: مدیریت بحران مدیریت لحظه هاست و مدیران و مسئولان باید نسبت به فراگیری آموزش های لازم در این زمینه به عنوان یک وظیفه اخلاقی و اعتقادی حساسیت داشته باشند.
سعیدی یادآورشد: مدیران بحران به دلیل اینکه با جان، مال، حیثیت و آبروی انسان ها مرتبط هستند، وظیفه سنگینی برعهده دارند.
وی قاطعیت، دلسوزی و آرامش را از خصوصیت های مدیران بحران دانست و گفت: تدوین طرح و نقشه مقابله با بحران، شناسایی آسیب ها، تدوین و تقویت بانک اطلاعاتی، شناسایی تشکل های مرتبط با بحران و توجه به آداب و رسوم مردم در زمان بحران از مهم ترین مسائلی است که مدیران بحران همواره باید در نظر داشته باشند.
سعیدی، بر جدی گرفتن مانورهای امدادی توسط مدیران بحران تاکید کرد.
وی یادآورشد: اداره کل مدیریت بحران استان بوشهر در زمینه طرح جامع خطرپذیری سیل، زلزله و خشکسالی کار خوبی انجام داده و در حوزه آموزش نیز حائز رتبه شده است.
سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری بوشهر گفت: برای موفقیت در هر موضوعی تعریف سیستم و آموزش باید در سرلوحه کارها قرار گیرد تنها در این صورت است که با تغییر دولت ها و افراد روند امور براحتی انجام می شود.
مهرداد ستوده افزود: در عرصه صنعت نفت و گاز، فرایند اچ اس ایی وجود دارد که برای ایمنی افراد، محیط زیست و تاسیسات از این بخش بهره گیری می شود.
وی ادامه داد: آموزش پیش زمینه همه امور مربوط به ایمنی و امداد است و در این عرصه موارد مورد نیاز برای ارائه آموزش های مستمر باید دسته بندی و برای همه سطح های جامعه تعریف شود.
سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری بوشهر تاکید کرد: در حوزه مدیریت بحران باید سناریوی مقابله با بحران های مختلف آماده باشد و اداره کل مدیریت بحران استان براساس این برنامه کار خود را انجام دهد و دستگاه ها تمرین مانورها را جدی بگیرند.
ستوده گفت: با توجه به ضرورت استفاده از توان و ظرفیت تشکل های مردم نهاد در بخش های مختلف ایجاد این تشکل ها با موضوع بحران لازم است.
وی با قدردانی از برگزاری کارگاه آموزشی و تمرینی مدیریت بحران افزود: با ایجاد کلاس های آموزشی در شهرستان ها و بخش های استان بوشهر می توان ادعا کرد که این استان در زمینه مدیریت بحران سرآمد و الگو است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری بوشهر گفت: یکی از سیاست های سازمان مدیریت بحران کشور تاکید بر موضوع پیش بینی و پیشگیری است که باید مورد توجه قرار گیرد.
قاسم قائدی اضافه کرد: اداره کل مدیریت بحران استان بوشهر در سال‌های اخیر همواره به عنوان دستگاه برتر در عرصه آموزش مطرح بوده و در جشنواره شهید رجایی هم دستگاه برتر ستادی استانداری در زمینه آموزش شناخته شد.
وی بیان کرد: در مقابل حوادث غیرمترقبه همواره باید با تدبیر و آماده بود و این مهم تنها با تمرین محقق می شود.
قائدی با اشاره به زلزله 5.9 ریشتری بخش کاکی استان بوشهر در دو هفته اخیر گفت: مقاوم سازی در منطقه زلزله زده باعث شد تا هیچ تلفاتی نداشته باشد و خسارت به اماکن نیز کاهش یابد.
وی افزود: با توجه به اینکه کشورهای پیشرفته به سمت پیش بینی و پیشگیری حرکت کرده‌اند ما نیز باید مانورهای جاده‌ای و نقطه صفر را با جدیت برگزار کنیم.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری بوشهر اضافه کرد: در سال 1394 تنها 20 لنج صیادی استان بیمه بودند اما اکنون 100 درصد لنج های صیادی و 98 درصد لنج های سفاری (باری) موجود در این استان بیمه هستند.
6047/6043**
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.