به گزارش ایرنا، محمد علی سبحانی روز شنبه درنشست با استاندار بوشهرافزود: این استان درحوزه‌های مختلف از ظرفیت بالایی برخوردار است که یکی از راههای تسهیل سازی در امر صادرات آن حمل و نقل هوایی است.
وی بیان کرد: محصولات کشاورزی، آبزی‌‌پروری و مواد معدنی استان بوشهر از جمله قابلیت های شاخصی است که می‌تواند نقش مهمی در تامین مایحتاج قطر ایفا کند.
سبحانی ادامه داد: در این ارتباط فراهم شدن زمینه های لازم برای توسعه صادرات از بنادر استان بوشهر باتوجه به وجود ظرفیت‌های لازم امری مهم و ضروری است.
سفیرجمهوری اسلامی ایران در قطر اضافه کرد: توسعه مراکز لجستیکی در بنادر استان بوشهر عامل اصلی توسعه صادرات به قطر است که باید این مهم مورد توجه قرار گیرد.
سبحانی افزود: بازارهای قطر فرصت مهمی برای توسعه صادرات از استان بوشهر است که باید در راستای افزایش صادرات کشور از آن بهره کافی برده شود.
وی تاکید کرد: با توجه به فاصله کم بنادر استان بوشهر با قطر این مهم فرصت مغتنمی برای توسعه صادرات از بنادر استان فراهم کرده که باید با تسهیل قوانین به این مهم توجه شود.
سبحانی اظهارداشت: برای جذب گردشگران خارجی باید زمینه تردد کشتی‌های کروز به بنادر این استان بیش از پیش فراهم شود زیرا دریاگردی و گردشگری دریایی امروزه از صنعت روز دنیا محسوب می‌شود.
وی خلیج فارس را فرصت مهمی برای توسعه گردشگری دریایی خواند و گفت: استان بوشهر با برخورداری از مرز طولانی با خلیج فارس و باتوجه به جذابیت‌های این آبراه بین‌المللی می‌تواند از این موقعیت برای توسعه گردشگری دریایی استفاده کند.
استاندار بوشهرنیز گفت: مسئولان ذیربط باید موانع فرا‌روی سرمایه‌گذاری و صادرات در این استان را با رعایت قوانین و مقررات برطرف کنند.
عبدالکریم گراوند افزود: این استان در بخش‌های مختلف می‌تواند نیاز بازار قطر را فراهم کند که باید از مزیت های صادراتی استان نهایت استفاده صورت گیرد.
وی با تاکید برتوجه به کیفیت کالاهای صادراتی به قطر تصریح کرد: دستگاه‌های نظارتی و اداره کل استاندارد باید در عرصه صادرات سخت ‌گیرانه عمل کنند تا کالاهای با کیفیت بالا صادر شود.
گراوند با تاکید بر استفاده تجار و فعالان اقتصادی استان بوشهر از فرصت بازار قطر عنوان کرد: استان بوشهر از قابلیت مهمی در حوزه تجارت برخوردار است چراکه زمانی این استان به عنوان پایتخت تجارت ایران معرفی شده است.
وی گفت: اکنون نیز این ظرفیت وجود دارد و باید تجار و فعالان اقتصادی از این موقعیت برای توسعه صادرات به قطر استفاده کنند.
گراوند اضافه کرد: بخش خصوصی با سرمایه‌گذاری در بنادر مختلف ظرفیت مهمی برای صادرات مواد معدنی، محصولات شیلاتی، کشاورزی و دیگر تولیدات در این استان فراهم کرده است.
7212/6045
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.