به گزارش ایرنا، رئیس دانشگاه خلیج فارس بوشهر در این آیین گفت: با توجه به اهمیت شناسایی و مستند سازی اسناد تاریخی خلیج فارس به عنوان ضرورت ملی، تفاهم نامه‌ای بین دانشگاه خلیج فارس و وزارت امور خارجه در تیر ماه سال 1395 به منظور ایجاد مرکز ملی اسناد خلیج فارس به امضا رسید.
عبدالمجید مصلح افزود: در اجرای فاز نخست این تفاهم نامه بخشی از اسناد در قالب نرم افزار مستندسازی و دیجیتال شده که امکان دسترسی برای محققان ملی و بین المللی به اسناد تاریخی خلیج فارس را فراهم می‌ آورد.
روی در مورد بورس تحصیلی خلیج فارس گفت: این اقدام با هدف افزایش حضور نام خلیج فارس در عرصه های ملی و بین المللی انجام شده و از سال آینده تحصیلی بورس خلیج فارس به عنوان نخستین بورس خارجی در وزارت علوم کار خود را آغاز می کند و متقاضیان تنها از طریق مصاحبه در قالب بورس خلیج فارس پذیرش می شوند.
مصلح اضافه کرد: با توجه به ظرفیت‌های استان بوشهر در زمینه نفت، گاز و پتروشیمی، اولویت اصلی ما برای جذب دانشجوی خارجی در رشته‌های مرتبط با نفت و گاز است و در اولویت‌های بعدی رشته‌های تاریخ خلیج فارس، ایران شناسی، مدیریت، اقتصاد خواهد بود.
وی یادآور شد: کشورهای هدف برای پذیرش دانشجو در این دانشگاه بطور عمده همسایگان و بویژه عراق، افغانستان و لبنان هستند.
وی اضافه کرد: علاوه بر این، بورس خلیج فارس از فرصت مطالعاتی دانشجویان و محققان پسا دکترای خارجی در این دانشگاه حمایت می کند.
مصلح یادآور شد: توسعه روابط بین الملل از سیاست های دانشگاه خلیج فارس بوشهر است که با جدیت آن را دنبال می‌کند.
دانشگاه خلیج فارس بوشهر با حدود هفت هزار دانشجو در 29 رشته کارشناسی، 48 رشته کارشناسی ارشد و 13 رشته دکترا، جهت گیری خود را در حوزه کار آفرینی قرار داده و این دانشگاه از طرف وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری به عنوان پایلوت دانشگاه کار آفرین انتخاب شده است.
6047/6043**
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.