به گزارش ایرنا، حمیده ماحوزی روز دوشنبه در آیین بزرگداشت روز ملی خلیج فارس در بوشهر افزود: این دریا میراثی گرانسنگ است که ایرانیان آزاد اندیش روزگار کهن با حفاظت از آن برای ما به یادگار گذاشتند تا همواره مایه فخر و مباهات نسل امروز باشد.
وی ادامه داد: خلیج فارس تنها یک نام و محدود به یک روز نیست بلکه حرمتی برابر ایثار و از جان گذشتگی همه شهیدانی است که برای صیانت از این سرزمین مقدس در برابر دشمنان جان خود را نثار کردند.
ماحوزی بیان کرد: این دریا دیار رئیسعلی دلواری ها و شهید نادر مهدوی ها و مردم غیور و همیشه مرزبان و گرامیداشت روز ملی خلیج فارس تجلیل از حضور چندین هزاره ایرانیان است.
وی اظهار داشت: اعتلای نام خلیج فارس تلاشی فرهنگی و شایسته است و بدون شک هر کس که دلش با فرهنگ بشری است و به صلح و تعالی می اندیشد چنین وظیفه ای را بر دوش خود احساس می کند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: برای گرامیداشت روز ملی خلیج فارس با همت دانشگاه علمی کاربردی و دستگاه های همکار جشنواره بین المللی پریسکه های خلیج فارس نیز با هدف حمایت معنوی و فرهنگی برگزار شده است.
ماحوزی ادامه داد: بدون تردید شعر پریسکه با همه روانی و سادگی، روشنی بخش ذهن های بسته ای است که که گمان می برند می توانند براحتی خورشید پارسی را در آب های خلیج فارس پنهان کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: در استان بوشهر از شمال تا جنوب در ساحل زیبای خلیج فارس از 3 تا 18 اردیبهشت برنامه های متنوعی با حمایت استاندار و همکاری دستگاه های اجرایی پیش بینی و به اجرا درآمده است.
ماحوزی یادآور شد: این برنامه ها در قالب همایش، جشنواره، نمایشگاه و اجرای فرهنگی هنری است.
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علمی کاربردی کشور گفت: این دانشگاه در طول سال جشنواره های مختلف فرهنگی برای استادان، دانشجویان و کارکنان برگزار می کند که هدف نهایی برنامه ها تبلیغ فرهنگ مهارت آموزی و کارآفرینی است.
بهزاد بهرامی نسب افزود: با این وجود در پایان سال گذشته برگزاری جشنواره بین المللی شعر پریسکه با هدف بزرگداشت روز ملی خلیج فارس توسط دانشگاه علمی کاربردی استان بوشهر پیشنهاد که پس از بررسی های موردنیاز با برگزاری آن موافقت شد.
وی یادآور شد: در این ارتباط شعر پریسکه در قالب شعر نو برگزار شده است.
بهرامی نسب تاکید کرد: با این کار مردم کشور ما و بویژه شاعران جوان می توانند شاهد شروع یک مکتب شعری جدید در مقابل مکتب های مختلف ادبی باشند.
وی ادامه داد: برگزاری جشنواره بین المللی شعر پریسکه اقدام ارزشمند برای تبیین این نکته بود تا همکان بدانند ما تنها کسانی نیستیم که باید خلیج فارس را پاس بداریم و سایر کشورها نیز باید در این رسالت سترگ دخیل باشند.
بهرامی نسب تاکید کرد: همه جهانیان و بویژه دانشجویان جدید باید با خلیج فارس بخوبی آشنا شوند و بتوانند در آینده پاسدار این نام باشند.
در حاشیه این همایش از برترین ها جشنواره بین المللی شعر پریسکه تجلیل شد.
7212/6043**
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.