به گزارش ایرنا، سردار علی فدوی روز یکشنبه در همایش تجلیل از علمداران خلیج فارس در بوشهر افزود: ایران برخلاف میل دشمن خیلی سریع از دفاع خارج و در مرحله بازدارندگی که یکی از آمال دست نیافتنی است، قرار گرفت.
وی اضافه کرد: دشمن می داند در این مرحله اگر قرارباشد اقدامی علیه ایران انجام شود ضررش بیش از منفعت آن است به همین دلیل با وجود همه شیطتنت هایی که کرده ولی جرات شلیک حتی یک گلوله علیه جمهوری اسلامی را نداشته است.
فدوی، اقتدار ایران در خلیج فارس را نمونه تحقق وعده الهی و نماد ذلت دشمنان دانست و ادامه داد: این مهم نشان می‌دهد اگر به دستورات الهی عمل کنیم خداوند به وعده‌اش عمل و ما را یاری می‌کند.
فرمانده نیروی دریایی سپاه تاکید کرد: امروز ایران اسلامی در بالاترین حد اقتدار قرار دارد زیرا اگر این شرایط نبود و دشمن مطمئن می شد که در حمله به ایران ضرر نمی کند، لحظه ای درنگ نمی کرد.
فدوی، حماسه 22 دی ماه سالروز دستگیری تفنگداران آمریکایی در خلیج فارس را افتخاری مهم برای مردم بوشهر دانست و افزود: استان بوشهر سهم بزرگی در اعتلای نام خلیج فارس داشته است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: انقلاب اسلامی ایران در مقابل دشمنی های آشکار و پنهان استکبار جهانی با اقتدار و افتخار، 40 ساله می شود.
فدوی ادامه داد: در این مدت نه تنها دشمنی ها با انقلاب اسلامی کم نشده بلکه بیشتر و عمیق تر نیز شده است.
وی اظهار کرد: ماهیت دعوای 40 ساله استکبار جهانی با انقلاب اسلامی برای منابع اقتصادی و نفوذ نیست بلکه حق و باطل است.
فدوی یادآورشد: در این مدت با وجود اینکه دشمن در مقابله با ملت ایران با تمام توان پای کار بود، اما مردم ما با ایثار جان خود مردانه محک خوردند و رو سفید درآمدند.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: این استان با سابقه دیرینه مبارزه با استعمار و استکبار پایتخت مبارزات ضد استعماری ملت ایران است.
آیت الله غلامعلی صفایی بوشهر افزود: 600 سال پیش زمانی که استعمارگران در پی تسلط بر عرصه اقتصاد منطقه بودند، علما، سرداران و مردم این استان حماسه آفریدند.
وی اظهار کرد: خلیج فارس در تاریخ جهان دارای ویژگی های بسیار خاصی است که بسیاری از جغرافی دانان بر آن اذعان داشته و نقشه های بسیار کهن شاهد و گواه این نام بلندآوازه است.
صفایی بوشهری گفت: بسیاری از نظریه پردازان سیاسی بر این اذعان دارند که بخش عظیمی از مدیریت آینده جهان در گرو مدیریت بر آبراه های بین المللی استراتژیک استوار است، به همین دلیل مدیریت در خلیج فارس نیازمند نگاهی بنیادین است.
وی با بیان اینکه قدرت های بزرگ همیشه در این اندیشه بودند که سلطه خود را با تسلط بر خلیج فارس گره بزنند افزود: تاریخ پر فراز و نشیب این دریا همواره شاهد تعرض های مختلف استعمارگران بوده است.
صفایی بوشهری افزود: امروز نیز جغرافیای خلیج فارس برای جهان استعمار نقشی حیاتی دارد و از دست دادن این آبراه برایشان بسیار سخت است.
وی تاکید کرد: امروز توجه همه سردمداران بویژه آمریکا به خلیج فارس معطوف است و به فکر سلطه جامع بر این منطقه هستند.
صفایی بوشهری گفت: اگر ما بخواهیم به استقلال دست پیدا کنیم باید به مدیریت جامع اقتدار آفرین ایران در خلیج فارس به صورت انقلابی و دانش بنیان عمل کنیم و این نیازمند مدیریت هماهنگ و جامع در همه عرصه هاست.
وی گفت: اقتصاد کرانه ای با برنامه ریزی دانش بنیان و آمایش سرزمینی نقشی مهم در تحقق اقتصاد مقاومتی مد نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی دارد.
صفایی بوشهری اضافه کرد: برخی کشورهای توسعه نیافته که در گذار به توسعه یافتگی هستند 50 درصد تولید ناخالص ملی شان بر اقتصاد کرانه ای مبتنی است این درحالی است که در ایران این رقم بسیار ناچیز است.
وی با اشاره به سابقه مبارزات ضد استعماری مردم استان بوشهر گفت: علمای بزرگ این دیار چون آیت الله آل عصفور، علامه بلادی، آیت الله سید علی نقی دشتی، آیت الله علم الهدی و آیت الله مجتهد برازجانی همه حکم به وجوب به دفاع دادند.
صفایی بوشهری گفت: چهار بار انگلیس به بوشهر حمله کرد و هر چهار بار علما حکم به دفاع دادند و سردارانی چون رئیسعلی دلواری، احمدخان تنگستانی و این مردم بزرگ حماسه آفریدند و هر چهار بار استعمار پیر را شکست دادند تا اثری از سلطه و تاثیر فرهنگی و اجتماعی جز گورستانی از آنها باقی نماند.
6047/6043**
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.