به گزارش ایرنا، هیات داوران این جشنواره در آیین پایانی نمایش های آنشرلی با موهای خیلی قرمز، ناتان و تبیلت، دلقک‌های غمگین، چشمش به دشت باز و سفارش برای اشتراک 138 را به عنوان برگزیدگان بخش مناطق تئاتر ملی خلیج فارس به بیست و یکمین جشنواره سراسری و بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران معرفی کرد.
براساس رای هیات داوران در بخش کارگردانی از هادی محرابی برای نمایش ' ناتان و تبیلت '، مانلی حسین‌پور ' دلقک‌های غمگین' تقدیر شد و تندیس و دیپلم افتخار به امیربهاور اکبرپور برای کارگردانی نمایش 'آنشرلی با موهای خیلی قرمز' اعطا شد.
هیات داوران از نویسندگان متن نمایشنامه های 'غشمار' از ابوالقاسم یزدانی و 'فراخوان بازیگری' از رضا ذهبی تقدیر و تندیس و دیپلم افتخار را به فراز مهدیان برای نمایش آنشرلی با موهای خیلی قرمز اختصاص داد.
در بخش بازیگری مرد نیز از رضا عرفانی برای نمایش 'سفارش برای اشتراک 138' و امیرمحمد لشکری 'ناتان و تبیلت' تقدیر و تندیس و دیپلم افتخار به مصطفی لطیفی خواه برای نمایش 'چشمش به دشت باز' تعلق گرفت.
هیات داوران در بخش بازیگری زن از زیبا دریاسفر برای نمایش 'سنگی بر گورم' و آرزو شیخی 'سفارش برای اشتراک 138' تقدیر و تندیس و دیپلم افتخار را به مائده رفیعی برای نمایش آنشرلی با موهای خیلی قرمز اهدا کرد.
در بخش طراحی صحنه نیز از امیر بهاور اکبرپور و بهزاد صفار برای نمایش آنشرلی با موهای خیلی قرمز تقدیر و
تندیس و دیپلم افتخار به ایمان رمضانی برای نمایش سفارش برای اشتراک 138 اهدا شد.
براساس رای هیات داوران در بخش موسیقی از مهرداد حبیبیان بخاطر انتخاب موسیقی نمایش آنشرلی با موهای خیلی قرمز تقدیر شد.
داوری این جشنواره را محمودرضا رحیمی، کاظم نظری، امیرحسین حریری، جهانشیر یاراحمدی و جواد صداقت برعهده داشتند.
رئیس دانشگاه خلیج فارس در این آیین گفت: حوزه علم و هنر ارتباطی تنگاتنگ با یکدیگر دارند و ایجاد مرزبندی مشخص برای این 2حوزه کاری بسیار دشوار است.
عبدالمجید مصلح افزود: جان مایه علم، نوآوری و هنر است و اساس آن بر پایه خلاقیت بنا شده است.
وی ادامه داد: هنر ظرفیت های علم را افزایش می دهد و نوآوری و خلاقیت نیز باعث هم افزایی علم می شود.
مدیرکل پشتیبانی امور فرهنگی وزارت علوم تحقیقات و فناوری گفت: تئاتر دانشگاهی از سال1376 توسط تیم های دانشجویی آغاز شده و این نهال نوپا به همت دانشگاهیان اکنون به درختی تناور تبدیل شده است.
محمد هادی عسکری افزود: فرهنگ و تمدن ایرانی مهد هنرهای زیادی بوده است که تئاتر یکی ازهنرهای گرانبهای آن است.
وی افزود: تئاتر دانشگاهی باید به سمت عقلانیت و خردورزی گام بردارد و این هنر باید برای مخاطبان خود آیینه تمامی غرور ملی باشد.
عسکری ادامه داد: در این زمینه با هدف رونق تئاتر دانشجویی گروه های برجسته تئاتری به فستیوال کشورهای خارجی اعزام و از تئاترهای برگزیده بین المللی برای اجرا به کشور دعوت می شود.
در این آیین از احمد جولایی و غلامحسین دریانورد از پیشکسوتان عرصه تئاتر استان بوشهر تجلیل شد.
دبیر بخش مناطق بیست و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران گفت: تئاتر ملی خلیج فارس بخشی از این جشنواره است که امسال در بوشهر برگزار می شود.
مسعود حکیمی نژاد افزود: 244 اثر در قالب طرح و ایده از سراسر کشور به دبیرخانه این جشنواره که رسید که از این شمار 153 اثر در مرحله اول داوری انتخاب شدند و در مرحله نهایی هیات داوران 9 اثر را در بخش رقابتی پذیرش کرد.
وی اضافه کرد: این نمایش ها از دانشگاه های تبریز، تنکابن، دامغان، دیر، شیراز، شهرکرد، قوچان و ارومیه در بخش رقابتی و نمایش ' پرسه های موازی' به کارگردانی محمد خالدی از دانشکده فنی مهندسی جم دانشگاه خلیج فارس بوشهر در بخش مهمان روی صحنه رفتند.
حکیمی نژاد ادامه داد: تئاتر ملی خلیج فارس به مدت پنج روز در پلاتوهای استادان ایرج صغیری، رمضان امیری و تماشاخانه زنده یاد حمید لطفی در بوشهر برگزار شد.
در حاشیه این جشنواره چهار کارگاه آموزشی با حضور هنرمندان شناخته شده تئاتر کشور و یک نشست سخنرانی با حضور پروفسور فرهاد ناظرزاده کرمانی برگزار می شود.
استادانی از جمله محمودرضا رحیمی، محمد عاقبتی، اصغر همت و سینا ییلاق بیگی کارگاه های آموزشی را با موضوع های کارگردانی، بازیگری و طراحی صحنه برگزار کردند.
یک مهمان خارجی نیز از کشور فرانسه در بخش برگزاری کارگاه آموزشی در دانشگاه خلیج فارس حضور داشت.
بیست و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران 16 تا 25 اردیبهشت ماه جاری در تهران برگزار می شود.
7212/6043**
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.