به گزارش ایرنا، حمیده ماحوزی روز یکشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی شهر چغادک افزود: شورای فرهنگ عمومی دارای یک قداست است که شرکت نکردن مدیران در شورا از شان و جایگاه آن کاسته می شود.
وی بیان کرد: اعضای شورای فرهنگ عمومی بخش عظیمی از کارهای خود را در زمینه فرهنگ اجرا می کنند که جا دارد مسئولان توجه ویژه به این بخش مهم داشته باشند.
ماحوزی با اشاره به اینکه بررسی آسیب های اجتماعی مهم ترین وظیفه شوراست، افزود: تهاجم فرهنگی از مسائل بسیار مهم امروز جامعه است که با اجرای برنامه های فرهنگی تاثیرگذار می توان از تاثیر منفی جلوگیری کرد.
ماحوزی یادآور شد: عملکرد و تاثیر فرهنگ عمومی در جامعه باعث رشد و بالندگی افراد می شود.
وی افزود: در این ارتباط رسانه ها می توانند تحولات عظیمی در جنبه های مختلف ایجاد و به عنوان حاملان و منتقل کنندگان پیام بیشترین اثرگذاری را دارند.
امام جمعه شهر چغادک گفت: هدف از آغاز به کار شورای فرهنگ و عمومی در این شهر پوشش دغدغه های مهم جامعه درحوزه ه های اداری، اجتماعی و سایر است.
حجت الاسلام رضا خدری افزود: اجرای فرهنگ بر عهده مردم است و نقش و وظیفه نظام و دولت جهت دادن به این امر مهم است که باید در جامعه نهادینه شود.
وی بیان کرد: جامعه دینی و شیعی بر فرهنگ تاکید ویژه دارد بنابراین باید مولفه های مثبت فرهنگ را به صورتی در جامعه نهادینه کرد تا از بروز مشکلات جلوگیری کنیم.
خدری ادامه داد: آموزش بیشترین نقش در فرهنگ سازی یک جامعه دارد و خانواده مؤثرترین نهاد برای انتقال مفاهیم فرهنگی است.
وی تاکید کرد: از لحاظ مسئولیتی در قبال برگزاری شورای فرهنگ عمومی وظیفه داریم و با تقویت و توسعه دبیرخانه این شورا، برگزاری نشست های منظم و با استفاده از نظریات اعضا باید زمینه بروز کاهش آسیب های اجتماعی را فراهم کنیم.
عبدالرضا عالی پور معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: باید زمینه توسعه فرهنگ مهیا باشد تا تاثیر شورا در هر منطقه یا بخش که بهترین تصمیم ها در آن به تصویب می رسد را شاهد باشیم.
7212/6043**
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.