مدیر کل ستاد بحران بوشهراز پیداشدن یکی از قایق های مفقودی در شهرستان کنگان با 3 سرنشین خبرداد.

قاسم قائدی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا با اعلام این خبر اظهار داشت: ساعاتی  پیش-ظهر جمعه 7اردیبهشت ماه جاری-یکی از قایق‌های مفقودی در سواحل شهرستان کنگان به همراه 3 سرنشین توسط نیروهای امدادی پیدا شدند.

وی افزود: به رغم تمام هشدارهایی که از سوی سازمان هواشناسی و ستاد بحران استان در باره طوفانی شدن دریای خلیج فارس اعلام  می شود بسیاری از صیادان و قایق های گردشگری به این امر توجه نمی کنند و به دریا می روند.

قائدی عنوان کرد: تعدادی از این قایق های مفقود شده دارای مجوز دریاداری نبودند.

بر اساس این گزارش طوفان در بندر دیر مردم و صیادانی که از شب گذشته به دریا رفته بودند را غافلگیر کرد و باعث ناپدید شدن چند شناور شد که تا این لحظه اطلاعات دقیقی از وضعیت آنها در دست نیست.

باد و طوفانی که از اواخر ساعات شامگاه پنجشنبه در شهرستان دیر و جنوب استان بوشهر درنوردید باعث شد خساراتی به قایق‌های صیادی که در اسکله‌های بندر دیر پهلو گرفته بودند وارد شود.

خانواده‌های صیادان دیری که تا این لحظه از سرگذشت آنها هیچ اطلاعات دقیقی در دست نیست اکنون در اسکله شهرداری بندر دیر در انتظار دریافت خبری از عزیزان خود هستند.

عملیات حستجو و نجات صیادانی که تا کنون به دیر بازنگشته اند ادامه دارد.

دو قایق در شهرستان دیر نیز تاکنون توسط امداددریایی با تمامی سرنشین هایش پیدا شده است.

تاکنون محل پناه گیری ۲۰ قایق صیادی که جزیره مخیله  توسط عوامل دریاداری دیر شناسایی و عملیات امداد و نجات برای سرنشینان آنها آغاز شده است.

یک قایق صیادی دیگر نیز با ۴ سرنشین توسط یکی از شناورهای تجاری بندر عامری نیز هنوز مفقود است. 

بنا به اظهارات تعدادی از صیادان حدود ۲۰۰ قایق صیادی و تفریحی از شب گذشته برای صید به دریا رفته بودند که در حال حاضر از سرنوشت بیش از ۲۰ قایق و سرنشینان آنها اطلاعاتی در دست نیست.

همچنان جست‌وجو برای یافتن قایق‌ها و سرنشینان آنها و یا دریافت اطلاعاتی از وضعیت آنان ادامه دارد.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.