ناصر کرمی روز سه شنبه در حاشیه نمایشگاه هفته مشاغل در مدرسه شهیده سهام خیام بوشهر در گفت وگو با ایرنا افزود: هفته مشاغل یکی از مهمترین رویدادهای هدایت تحصیلی است که مسیر زندگی و شغلی دانش آموزان را تعیین می کند.
وی ااضفه کرد: مدیران، مشاوران و مربیان همه تلاش خود را به کار می گیرند تا در مقطع دوم متوسطه دانش آموزان به سمت رشته های فنی و حرفه ای هدایت شوند.
وی اظهار کرد: از خانواده ها و اولیا می خواهیم همکاری لازم را با مشاوران انجام دهند تا در بخش هدایت تحصیلی آنچه که به خیر و صلاح دانش آموزان است، انجام گیرد.
کرمی اضافه کرد: در همه 18 منطقه و شهرستان آموزش و پرورش استان بوشهر به مناسبت هفته مشاغل نمایشگاه برپا می شود.
وی یادآور شد: دانش آموزان متوسطه اول بویژه پایه نهم با توجه به اینکه در آستانه انتخاب رشته هستند می توانند از این نمایشگاه ها بازدید و با حرفه ها و شغل های مختلف آشنا شوند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: با برپایی این نمایشگاه ها تلاش می شود دانش آموزان برای پایه دهم انتخاب رشته بهتر و مناسب تری داشته باشند.
کرمی افزود: با توجه به اینکه امروز تضمین آینده شغلی یکی از دغدغه های فکری جوانان و نوجوانان است رویکرد آموزش و پرورش هدایت دانش آموزان به سمت هنرستان ها و مراکز کار و دانش است که ضمن تحصیل مهارت را فراگیرند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر یادآور شد: در زمان حاضر بیش از 40 درصد دانش آموزان استان در متوسطه دوم در شاخه فنی و حرفه ای و کارودانش مشغول به تحصیل هستند و براساس برنامه ششم توسعه این آمار باید به 50 درصد برسد.
وی بیان کرد: رویکرد آموزش و پرورش فراهم کردن زمینه مناسب برای فراگیری مهارت در مدرسه های نظری است که دانش آموزان در کنار درس های تئوری به صورت جنبی مهارت بیاموزند.
کرمی تاکید کرد: هجوم دانش آموزان به سمت رشته های نظری بدون توجه به استعدادهای ذاتی آنها باعث می شود تعداد کمی از آنها به رشته های مورد نظر دانشگاهی ورود کنند و برخی دیگر به دلیل نبود استعداد لازم و انتخاب مسیر نادرست سرخورده می شوند.
مسئول هسته مشاوره اداره آموزش و پرورش شهرستان بوشهر گفت: هفته مشاغل با هدف آشنایی دانش آموزان با رشته های مختلف برای هدایت تحصیلی صحیح و پیشگیری از هجوم دانش آموزان به رشته های خاص که مورد نیاز بازار اشتغال است، برگزار می شود.
میترا رستمیان افزود: برای پیشگیری از بیکاری در برخی رشته های خاص و پرورش افراد کارآفرین در جامعه این هفته برگزار می شود.
وی بیان کرد: در هفته معرفی مشاغل به دانش آموزان (1 تا 7 اردیبهشت) ضمن برپایی نمایشگاه در هنرستان های نمونه ریحانه، مروارید دانش و محدثه اقدام به معرفی رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش خواهد شد.
وی گفت: در نمایشگاه امسال هفته مشاغل تلاش شد کارآفرینان و افراد شاغل در بخش های مختلف حاضر باشند تا دانش آموزان با آینده شغلی خود بیشتر آشنا شوند.
رستمیان با اشاره به وجود فعالیت مدرسه کشاورزی در منطقه سعدآباد از توابع شهرستان دشتستان بوشهر افزود: در این هفته برای معرفی رشته کشاورزی و ترغیب دانش آموزان به استقبال از این مدرسه و امکانات آموزشی فراهم شده در استان برنامه ریزی شده است.
مدیرمدرسه شهیده سهام خیام گفت: آشنایی دانش آموزان با مشاغل مختلف و شرایط بازار کار، تقویت روحیه پرسشگری، تحقیق و مسئولیت پذیری، کمک به انتخاب رشته های تحصیلی، تقویت و توسعه فرهنگ کارآفرینی و خوداشتغالی از جمله هدف های هفته معرفی مشاغل است.
بتول هوشنگی افزود: کمک به توزیع متوازن دانش آموزان در انتخاب رشته های تحصیلی متناسب با استعداد، رغبت و نیاز بازار کار از جمله دیگر هدف هایی است که تلاش می شود در هفته مشاغل به آن برسیم و از خانواده ها می خواهیم به فرزندان خود در این بخش مهم کمک کنند تا انتخاب بهتری داشته باشند.
6047/6043**
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.