به گزارش ایرنا، روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان بوشهر روز دوشنبه به نقل از آیت الله صفایی بوشهری در دیدار رئیس اتاق مشترک بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و عراق افزود: همه نگاه و محور تصمیم گیری های جهان استکبار و مکتب سرمایه داری، حوزه اقتصاد است.
وی اضافه کرد: استکبار بدنبال تسلط بر مراکز قدرت برای چپاول ثروت ملت است و همین باعث شده تقابل جدی ایران با آمریکا نیز در حوزه اقتصاد باشد.
صفایی بوشهری ادامه داد: در این ارتباط باید اقتصاد مقاومتی اجرایی شود و دولت نیز این مساله را راهبری کند.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر اظهار کرد: نداشتن یک سند پویا و منطبق با واقعیت ها، قوت ها، فرصت ها، رفع تهدیدها و جبران ضعف ها در کشور باعث شده که مشکلات عدیده ای برای اقتصاد کشور ایجاد شود.
وی با اشاره به اینکه در عرصه اقتصادی دچار سو مدیریت هستیم بیان کرد: در این ارتباط باید هر استان سند اقتصاد دانش بنیان خود را حسب ظرفیت آمایشی و طبق شرایط منطقه ای، ملی یا بین المللی طراحی کند.
صفایی بوشهری ادامه داد: این کار نیازمند استفاده از همه ظرفیت های دولت و فرا دولتی است.
وی یادآور شد: در این ارتباط طرح تدوین سند اقتصاد دانش بنیان به مقام معظم رهبری ارائه و در شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز تصویب شده است.
صفایی بوشهری یادآور شد: اکنون استان بوشهر به عنوان الگوی تنظیم سند اقتصاد ایران مطرح است.
وی ادامه داد: بزرگترین ثمره این کار، آمایش دقیق سرزمینی توسط خود مردم و نخبگان آن سرزمین است.
صفایی بوشهری بیان کرد: نخبگان ملی و استانی باید جغرافیای اقتصادی ایران را منطبق با موقعیت سیاسی و اقتصادی، طراحی و ظرفیت های موجود و محتمل آن را شناسایی و سند مورد نیاز را تدوین کنند.
وی ادامه داد: در مورد مسائل اقتصادی باید هیات های متمرکز اندیشه‌ ورز متشکل از نخبگان داشته باشیم که کارشان فقط نگاه به جغرافیای ایران از دید اقتصادی باشد.
صفایی بوشهری با اشاره به تنظیم سند توسعه اقتصادی در استان بوشهر، اظهار داشت: پیش نویس این سند توسط نخبگان استانی و ملی آماده شده که در آینده ای نزدیک نهایی می شود.
وی پیوست های فرهنگی در اقتصاد را بسیار مهم عنوان کرد و گفت: چنانچه اقتصاد دارای پیوست های فرهنگی و از آن طرف متناظر با پدافند غیرعامل اقتصاد نباشد دچار بحران می شود.
7212/6043**
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.