سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در گفت و گو با ایرنا گفت: این هیات متشکل از مدیرعامل و مدیر بازاریابی و نماینده خطوط کشتیرانی شرکت رانگشانگ کشور چین است.
نورالله اسعدی افزود: در این بازدید اطلاعات فنی طرح های توسعه ای بندر بوشهر و دیگر بنادر این استان به هیات چینی ارائه شد تا زمینه جذب سرمایه گذاران این کشور در طرح های توسعه ای بندرهای استان بوشهر فراهم شود.
وی بیان کرد: در این بازدید به هیات چینی پیشنهاد مشارکت سرمایه گذاران چینی با شرکت های ایرانی برای اجرای طرح های توسعه ای بندرهای استان بوشهر نیز ارائه شد که مقرر شد پس از بررسی های فنی نتیجه این پیشنهاد را اعلام کنند.
اسعدی ادامه داد: پیشنهاد سرمایه گذاری به هیات چینی برای سرمایه گذاری در بندرهای استان بوشهر بویژه دیر به عنوان یکی از مبادی اصلی صادرات ایران به قطر از دیگر موارد مهم مطرح شده در این بازدید بود.
وی اظهار کرد: نماینده خطوط کشتیرانی چین نیز در این بازدید به بررسی ظرفیت کشتی های قابل تردد در بنادر استان بوشهر پرداخت.
اسعدی یادآور شد: اکنون ظرفیت پهلوگیری کشتی های 30 هزار تنی در بندر بوشهر فراهم است و با پایان عملیات لایروبی کانال دسترسی پایانه کانتینری در جزیره نگین ظرفیت کشتی های قابل تردد به 50 هزار تن افزایش می یابد.
وی ادامه داد: عملیات لایروبی کانال دسترسی پایانه کانتینری مجتمع بندری نگین بتازگی آغاز شده و پیش بینی می شود با اتمام آن نخستین پایانه کانتینری این مجتمع در نیمه نخست امسال به بهره برداری برسد.
اسعدی در ارتباط با دستاورد بازدید هیات های خارجی از بندر بوشهر گفت: پس از بازدید هیات قطری، این دومین بازدید هیات سرمایه گذاری کشور چین از بندر بوشهر در سال جاری بود که بدون شک در تسریع روند اجرای طرح های توسعه ای جزیره نگین نقش بسزایی ایفا می کند.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه یکی از مولفه های تحقق شعار سال (حمایت از کالای ایرانی) تسهیل گری در امر صادرات تولیدات داخلی است در اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر برای توسعه تجارت دریایی و تسهیل در امر صادرات کالا به کشورهای هدف اهتمام ویژه ای ایجاد شده است.
اسعدی افزود: در این ارتباط در بازدید هیات های سرمایه گذاری کشورهای خارجی طرح های توسعه و موثر در رونق تجارت دریایی استان بوشهر بطور ویژه در قالب بسته های سرمایه گذاری به آنان پیشنهاد می شود.
وی یادآور شد: از جمله طرح های با قابلیت سرمایه گذاری در بندر بوشهر می توان به اسکله های کانتینری، چند منظوره، فله، مایع و صنایع با ارزش افزوده در مجتمع بندری نگین اشاره کرد.
در هفته گذشته نیز یک هیات اقتصادی از کشور چین از بندر بوشهر دیدن کرد.
طرح توسعه بندر بوشهر با سرمایه گذاری سه هزار میلیارد ریالی بخش خصوصی در سفر سال 1393 رئیس جمهوری به این استان آغاز شده است.
در زمان حاضر احداث ترمینال کانتینری در 15هکتار فاز نخست جزیره نگین با 300 متر اسکله و ظرفیت پذیرش کشتی های 50 هزار تنی از جمله طرح های در دست اجراست. که عملیات احداث اسکله پایان یافته و عملیات لاروبی کانل دسترسی آن بتازگی آغاز شده است.
در افق میان مدت، این اسکله به 2 پست تبدیل و زمین های پشتیبانی آن به حدود 45 هکتار می رسد.
علاوه براین احداث ترمینال چند منظوره در بندر نگین در زمینی به وسعت 17 هکتار با 300 متر طول و با پذیرش کشتی های 50 هزار تنی از جمله دیگر طرح های در دست اقدام است که یکی از کارهای اختصاصی آن ارائه خدمت به کانتینرهاست.
ساخت پایانه اختصاصی صادرات محصولات و مواد مختلف در زمینی به وسعت 15 هکتار با 80 متر طول اسکله و ظرفیت پذیرش کشتی های 25 تا 30 هزارتنی از جمله دیگر طرح های در دست اجرا در بندر نگین است.
7212/6043**
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.